zondag 21 juni 2009

Stoere mannen zijn eigelijk gewoon lieve kleine jongentjes

Ja echt!
Ik weet niet of dat voor alle mannen geldt, maar voor die van mij zeker wel.

Ik was voor het eerst bij hem op de voetbalclub (mocht wel eens, zijn bijna 3 jaar samen en hij is echt knetter van voetbal). Groot feest, grote tent, foute artiesten, alle elftallen en veel bier.
Dus heel veel lol en zomaar ineens een heleboel gezellige mensen die ik verder helemaal niet kende. Daarbij vind ik mezelf veel leuker zonder drank, dus na 2 bier was het wel genoeg en werd het sinas. Hoe verder de avond vorderde hoe hilarischer de situaties werden. En nieuwe ervaringen erbij. M'n normaal zo ontzettend onderkoele grote vent die ineens een poging deed tot dansen met mij (hij zou het wel kunnen, maar daarvoor is iets minder drank nodig). Erg gezellig en leuk.

Maar ineens werd die grote stoere vent van mij heel stil. M'n eerste gedachte was dat dit veroorzaakt werd door de drank, die toch naar mijn mening iets te rijkelijk had gevloeid.
Ik bleek het helemaal verkeerd te hebben. Ik kreeg een grote knuffel en mijn grote, stoere, sterke vent werd ineens een klein ventje en heeft een kwartier lang staan huilen op m'n schouder.
Even was er verder niks, geen groot feest om ons heen, niemand in de buurt. Even stond alles helemaal stil. Ik was een beetje van m'n stuk gebracht. M'n grote vent, die mij altijd troost als ik er even helemaal doorheen zit, die zegt dat ik alles kan en dat alles echt wel goed komt. Mijn stoere man, die mij eerder die avond nog zo dapper verdedigd heeft tegen iets te geïnteresseerde mannen.
En daar stonden we dan. Met z'n twee├źn. En hoewel ik al heel vaak in een situatie ben geweest met huilende mensen, waar ik veel om geef, wist ik nu voor het eerst wat er van mij verlangd werd. Het was ineens niet moeilijk of ongemakkelijk. Ik wist waarom en waardoor en dat hoefde verder geen uitleg.

En dat soort moment zijn zo gek, mooi en bijzonder. Dan weet ik zeker dat ik 3 jaar geleden de goede keuze heb gemaakt. Dat ik toch nog wel ergens iets goed gedaan heb. En met ons komt alles wel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten