maandag 13 juli 2009

Die tijd komt altijd

Normaal reageer ik niet zo op de 'aktualiteiten'. Maar nu moet ik even m'n ei kwijt.
Vandaag gehoord op de radio: Youri van Gelder bekend gebruik cocaine.
En het eerste wat ik dacht: zou eens tijd worden. Komt het misschien nog goed met hem.

Even uitleg hierbij:
3 jaar geleden heb ik als vrijwilliger meegeholpen bij het Unive GymGala. Daar heb ik bijna de hele nederlanse turnselectie van toen, 2 dagen lang meegemaakt.
Toen ging het gerucht van cocaïne gebruik al. Hij had toen alles nog stellig ontkent en had zelfs gebroken met zijn trainer over deze kwestie.
Helaas was voor mij op 1 van de avonden eigelijk wel duidelijk hoe het zat.
Ik moest s'avonds tijdens de show de vloer op om, met nog 11 anderen, de nederlandse turnselectie een bloementje te geven als dank voor het goede turnjaar. Ik heb 10 minuten lang recht tegenover hem gestaan. (hij was nog kleiner dan ik dacht. Precies net zo groot als ik) Door, helaas, mijn eigen ervaring weet ik heel goed hoe iemand aan de cocaïne eruit ziet. Sindsdien vind ik hem niet echt de 'held' waar nederland hem voor hield.

En hoe stom ik het ook vind, ik ben blij dat hij eindelijk zijn eigen probleem inziet. Ik heb gezien wat het met iemand kan doen.


Maar daarbij vind ik nog steeds dat er zoveel goede nederlandse turners zijn die, onder andere door Youri van Gelder, zelden in de spotlights staan. Terwijl ze het naar mijn mening verdienen. 'onze' Verona van der Leur, die zie ik nog wel eens in de zomer, maar de rest zal ik nog heel weinig persoonlijk meemaken. Maar ze komen er wel. Turnen wordt eindelijk gezien als serieuze sport.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen