woensdag 26 augustus 2009

IK MOET WERK!!

JA! Ik moet gewoon werk.
Ben het zo beu om elke maand opnieuw weer te puzzelen hoe ik alles kan betalen met het geld dat wel binnenkomt (allerlei toeslagen en bijdragen in kosten voor kind van pappa). Ik wil zo min mogelijk aan m'n spaargeld zitten, omdat dat gewoon is voor als ik dan echt iets moet, dat het kan. En toch zie ik het steeds een klein beetje slinken.

En dat frustreert. Als lieve student heb ik me helemaal de blubber gespaard om zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen voor als ik dan eenmaal klaar was. Dan zou ik vast wel binnen een half jaar werk krijgen en dan kon ik gaan kijken voor een huisje en had ik alvast een spaarpotje voor spullen. Helaas werd dat de zwemlessen van zoonlief en eerste 3 maanden (begincursus) fotografie voor mij. Niet dat dat niet belangrijk is, maar was niet helemaal het idee achter m'n spaargeld.

En nu is het dus weer een geval van heel erg puzzelen en heel zuinig doen. Want volgende week is het vakantie en dan gaat er altijd meer geld uit dan gepland. Dus doe ik al de afgelopen 3 weken zo zuinig mogelijk. En toch stoort het me dat ik sommige dingen dan niet kan.
Niet zozeer dat ik dan dat leuke shirtje of die leuke schoenen niet meeneem, maar dat ik dan voor m'n ventje niet het uitje kan doen wat ik in gedachte had. Dat ik net niet dat ene merk koekjes meeneem, die eigelijk al jaren wel bij de vakantie hoort. Dat het even puzzelen is als ik met m'n kleine vent wel naar de bioscoop ga.

Ik moet zeggen: BRAVO voor alle bijstandsmoeders. Ik vind het uitermate knap dat je soms jarenlang zo kan leven. Ik word er nu al moe van dat sommige kleine (en vooral grote dingen) niet gaan.


En tot zover mijn klaagzang. En nu niet meer zeuren en gewoon maar weer eens solliciteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen