zondag 13 september 2009

Life means change

Soms moet ineens alles anders.
Zo heb ik vorig jaar de roer omgegooid, door niet te kiezen op zoek te gaan naar werk als vormgever, maar te kiezen voor m'n kind na 4 jaar vrij veel weggeweest zijn naar mijn idee. Gekozen voor een cursus fotografie. Hoewel ik dit echt heel leuk vind, kan ik er niet genoeg mee nog om echt hier verder mee te kunnen.
Afgelopen juni ging mijn roer weer een stukje om. Dat werkvinden lukte nauwelijks en ben ik begonnen met Het Schaap. Hoewel het nog niet zo goed loopt als ik zou willen, gaat het lekker en voelt het goed om er mee bezig te zijn.

Nu word het roer ook weer een stukje verder omgegooid. Niet door mij dit keer, maar door anderen. Wat dingen waar ik al een jaar tegenaan hik, worden nu voor mij besloten.

Zo stopt mijn danslerares er in februari mee. Ik heb besloten er zelf dan ook mee te stoppen.

Vanavond de allerlaatste vergadering gehad van het jeugdbestuur waar ik sinds m'n 14e in zat. Van de 6 mensen die ertoe behoorden, hadden 3( waaronder ik) het er wel mee gehad en 2 ervan wisten nog niet hoe lang het vol te houden was, wegens werk en school.


Nu heb ik dus meer tijd in de weekenden en eigelijk is nu die last van m'n schouders af. Nu hoef ik ook niet te zeggen dat ik stop met dansen, want als er niemand gevonden word om ons les te gaan geven, moet de groep stoppen. Ik zou het jammer vinden, want het was gezellig. Maar ik kon er m'n ei niet meer kwijt.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik toch wel meer opleiding wil in maken van kleding. Dus daar ben ik nu hard voor aan het sparen en uitzoeken hoe en wat. Gelukkig zijn er ineens allemaal mensen die vinden dat dat bij me past. Maar helaas is daarvoor ook weer gewoon werk nodig om het te kunnen bekostigen. Nu heb ik wel gesolliciteerd bij leuk winkeltje (waar ze geen 16jarige willen, maar ouder dan 20). Hier hoor ik vrijdag meer over. Dus hopelijk mag ik op gesprek en heb ik nu eindelijk wel werk.

Ik word moedeloos van het niet vinden van werk. Maar ondertussen vind ik het alleen lastig, omdat er geen geld binnenkomt. Want dat is wat nodig heb om verder te kunnen.
En ik wil nu wel eens verder. Gewoon weer iets nieuws.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen