donderdag 10 december 2009

cursus koekjes bakken

Ik heb echt al allerlei soorten taart en cake gebakken. Nooit gaat het echt mis
Maar koekjes kan ik echt niet. Na allerlei recepten en zelfs kant en klaar dingen, het lukt gewoon niet.
Nu ga ik ergens een keer een cursus koekjes bakken krijgen van Grote Vent. Die kan stiekem namelijk ook heel goed bakken.
Vandaag namelijk ook weer geen succes gehad met koekjes. Smaken best okay, maar zien er niet uit. Lijken nog niet gaar, zo wit. Maarja. Komt wel goed.

Verder vandaag gewoon heerlijk gekeuterd met Kleine Vent. Hij was echt nog steeds moe van alle opwinding en school. Vanmiddag extra vrij en lekker op de bank z'n nieuwe, van geitenwollensokkenvent gekregen, dvd gekeken van Lucky Luke. En in die tijd heeft mamma met de koekjes geworsteld. Daarna lekker kneuterig een potje rummicup gedaan. En daarna heerlijk gestoeid. De 2 kussen van de bank, die we hadden omgebouwd tot ligbed voor Kleine Vent, werden toen al snel een boot en ik het zeemonster. Geweldige fantasie!

Kinderen die leren lezen zijn overigens erg lollig. Tenminste, die van mij wel.
Vragen he: met welke letter begint mamma? 'Met een MMMMMMM' En met welke letter begint pappa? 'Met een JJJJJ' En dan sta je daar... Ja snap wel wattie bedoelt. Maar klinkt vrij vreemd. Want pappa zijn naam, die begint met een JJJJJ.
Of vandaag geleerd: tak. Dus zeg ik: dan kun je ook kat lezen en schrijven.
'Nee mamma, poes!'

En dat zijn zulke heerlijke momenten. Kindlief is nog altijd bijdehand en denkt dat hij altijd gelijk heeft (dat is erfelijk. Pappa is er mee belast en mamma slechts een beetje) Maar met 6 heb je vaak nog ongelijk. Want je weet nog niet alles. Maar met zijn harde schijf, zal het niet lang meer duren voordattie inderdaad vaker gelijk heeft, dan ongelijk. Hij is al veel te groot. Eigelijk moettie maar eens een broertje of zusje. Lekker babytje om mee te keutelen en dan grote broer die het al te mooi vind om te helpen (dat doettie bij alles)

1 opmerking:

  1. hier aanbeland via via en een beetje zitten snuisteren... die schoenen... waw, die wil ik ook! waar zag je ze?!
    en koekjes die mislukken, daar weet ik ook alles van, hihi! maar blijven proberen hoor, doe ik ook... en intussen de zwartgeblakerde mueslikoekjes maar weer in de vuilbak gekieperd :-(

    BeantwoordenVerwijderen