dinsdag 29 december 2009

Lieve tandarts meneer, Limburg bestaat...

Nu had ik dus vandaag eindelijk een afspraak kunnen regelen bij een tandarts.
Om half 5. Maar ik verwachtte minimaal 5 uur, omdat het wel druk zou zijn volgens de assistente (ja wat wil je met 1 tandarts op dat moment op heel walcheren)
Uiteindelijk kwart over 5 "geholpen"
Deze meneer keurde mijn tanden compleet af geloof ik, maar zo voor 1 keer was het wel okay.
Kreeg een kuurtje mee naar huis om te zorgen dat de ontsteking weggaat.
Hij vond me vrij vreemd denk ik. Bij zijn mening: "Dat wordt kaakchirurg mevrouw",reageerde ik dat ik dat dus in Limburg ging laten doen.
Staat er netjes op mijn verzekeringspapiertje: wordt geholpen in limburg??

En ik ga me dus lekker laten repareren in limburg. Bij een fijne kliniek die heel veel tegelijk doet. Zoveel als er mogelijk is doen ze tegelijk. En daar merk je niks van. Je ben namelijk compleet buiten westen...
EN dat wil ik graag. Want ik houd niet van geklier aan m'n hoofd, laat staan IN m'n mond.
En dat ga ik nu dus wel lekker ietwat versneld doen.
Ik heb m'n bakkes opengetrokken voor een beduidend veel minder begrijpende tandarts dan dat ik daar ga tegenkomen. Dus het kan alleen meevallen (behalve de prijs dan)

Nu heb ik wel vandaag m'n budgettering gedaan voor komend half jaar.
Mooi in envelopjes, voor elke maand 1, met 1 extra voor geld dat overblijft.
Wat echt lukt, want er zit dus nu al wat in.
Dat betekend ook: een half jaar lang geen pinpas nodig. Want ik heb het geld nu al liggen. (dat krijg je ervan: zorgen dat je genoeg geld hebt voor eventuele vrij heftige kosten van tandarts, die superlaas blijken te zijn)

Ik ga komend half jaar, me helemaal blauw sparen. Mijn grote spaarsaldo is weg en wat ik dus eigelijk deze maand nog in groot ging sparen dat zit nu in envelopjes voor komend halfjaar. Daarbij verlies ik dus geen geld.(stiekem eigelijk houd ik straks waarschijnlijk over)

En hoewel het allemaal over geld gaat de laatste tijd, komt dat alleen maar omdat het hier verder best goed gaat.
Mijn idee om voor nieuwjaar alles schoon te hebben valt beetje in duigen door mijn eigen lijf, maar zie daar: moeders doet gewoon de was, nu alleen nog strijken. Dus dat moet ik nu echt wel eens doen.
Ik ga 2009 niet zo denderend afsluiten en 2010 niet briljant beginnen,maar ik weet: HET WORD BETER!!!

(met spelfouten en al!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten