woensdag 16 december 2009

Politieke meningen en bezuinigingen

Meestal houd ik mijn 'politieke' mening toch wat voor mezelf.
Maar dat hele gedoe over die strandrellen, daar word ik knap vervelend van.
Nu is het een hele hetze tegen de politietop in rotterdam. Omdat zij nu eenmaal verantwoordelijk zijn voor de rellen tijdens het strandfeest.
PARDON!!! Wat dachten ze van al die relschoppers? Die compleet gestoorde figuren liepen het terrein over op zoek naar politie, waarbij ze een redelijk aantal mensen in elkaar getimmerd hebben voordat ze hun doel bereikt hadden. Dat deze jongeren het nodig vinden om een groepje politieagenten te omsingelen en te bekogelen met stenen en flessen.
Natuurlijk ging het van de kant van de politie ook niet echt lekker. Maar waarom is er geen hele mediahype gemaakt van al die jongeren die zich zo ontzettend misdragen hebben? En waarom nu wel over de politie?
Hopeloos!!
Maarja, ik kan er niks aan veranderen, dus laat ik het daarbij. Ik heb wel meer meningen over wat er allemaal gezegd word. Maar ik heb geleerd dat Zelfs bij het NOS nieuws niet alles helemaal klopt. Niet alle informatie is helemaal correct. Maar het is zoals het is. En ik heb me erbij neergelegd.


Maar over heel iets anders. Na het lezen van al die bespaar en spaarblogs, toch zelfs eens gaan kijken wat een maaltijd nou steeds kost. Nu doe ik steeds vrij zuinig boodschappen, maar het allemaal veel beter. Dat het nu niet hoeft, is wat anders.
Nu heb ik vanavond uitgerekend wat ik vandaag heb uitgegeven aan het avondeten. Dat kwam neer op €2,40. De rest was namelijk gewoon in huis. Spinanzie, aardappels en nog enkel vlees en toetje te kopen.
En voor welgeteld €1,50 heb ik volgende week voor 4 mensen maaltijd op tafel. Ik ben nu erg bezig met alles zoveel mogelijk leegmaken, vanwege verjaardag en kerst. Maar het is eigelijk wel een interessant gegeven. Gewoon even uitrekenen wat zo'n maaltijd nu kost.
Ik ga eens uitrekenen wat je ongeveer voor 1 dag uitgeeft. Lijkt me praktisch om te weten, voor straks alvast.

Want dat straks is steeds dichterbij. Nu heb ik al tijden dingen al servies en bestek in de kast staan. En zelfs handdoeken en theedoeken. Maar vanmorgen bijpassende sopdoeken gehaald. Ik moet zo langzamerhand echt een lijstje maken van wat ik nog nodig zou hebben. Want anders heb ik vanalles dubbel of vergeet ik vanalles. En het is stiekem best leuk om zo alles bij elkaar te sparen.

(note to self: meer plaatjes, alleen tekst is saai!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten