donderdag 24 december 2009

Toetjes klaar! nu de rest....

Inmiddels staan de brownies af te koelen en staat de lemoncream in glaasjes in de koelkast.
Kleine Vent ging even voorproeven en hij vond in ieder geval de inhoud van de glaasjes lekker. Scheelt weer gedoe morgen. En nog iets bedenken voor hem, want die brownies krijg je er met geen mogelijkheid in. Ik weet niet waar het vandaag komt, mijn kind lust geen chocolade....

Ik hou wel van makkelijke toetjes. En stiekem is mijn mooie kersttoetje morgen zo simpel. De brownies zijn niet zelf bedacht maar komen uit een pakje. Wel zelf gebakken. De lemoncream (prachtig door mij verzonnen net) is ook een 10 minuten werkje (als je het normaal in die glaasjes krijgt dan) En dan een soesje erbij, bolletje ijs en appelcrumble in een bakje (waarvan ik dus net bedenk dat ik die nog moet maken..)
Maar ineens een heel chique grand desert. Bijna helemaal klaar.

En dan morgen nog: cranberries, spruiten koken en aardappeltjes bakken.
Gelukkig geen gedoe over voorgerecht, das de taak van zuslief. En het vlees (ons traditionele konijn) dat doet mijn oma nog altijd.


Overigens was het vinden van die glaasjes nog een heel gedoe. Gisteren bij de ene blokker, hadden ze er 6 (met 7 nodig...)Andere blokker vandaag, ook niet. Uiteindelijk bij de Xenos. En ondertussen nog even bij 2 leukere winkels binnengehobbeld. Iets gehaald wat ik wel nodig had en waar vriendlief vast blijer van word. Even ook iets voor mezelf.

Want vanaf 1 januari, dan ga ik op een streng budget. Nu besloten wat het moet zijn en daaraan houden. Dankzij lieve budgetbijhouder in m'n telefoon is het makkelijk te zien wat er van wat over is.
Want ik ga kijken hoeveel ik maximaal per maand over kan houden nu. Want alles extra gespaard is maar extra. En daarbij spaar ik ook voor een dagje/weekendje shoppen voor de zomer.

En zaterdag een foto van mijn kunstige toetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten