zondag 13 december 2009

WINTERDIP! WEG!!!

Dames en Here, Jongens en Meisje: DAAAR ISSIE WEER!!!
De Winterdip!!!
En hij moet WEG!!!

Helaas is het de laatste jaren steeds weer raak. Die winterdip komt steeds zo hard aan.
Want de laatste 4 jaar is er elk jaar wel iets wat er totaal niet lekker voelt.
Eerst allerlei gedoe met school. Waar ik me vooral verveelde en daarom regelmatig deadlines miste, omdat ik gewoon vergeten was dat ik ook nog even iets moest doen. En dan vervolgens in dagje iets in elkaar knutselen om in te leveren. En dan toch alles halen. Op een gegeven moment doe je er dan ook gewoon geen moeite meer voor.
En daarna het hele werk drama. Een dom baantje waarbij je je helemaal een slag in de rondte werkt voor veeeel te weinig geld. En nu allerlei gedoe omtrent moeders. Want voor iedereen hier echt niet leuk is, maar waar ik constant middenin zit. En ik vind het vaak al moeilijk genoeg met mezelf. Ik vind het in de winter altijd al moeilijk genoeg alles gedaan te krijgen wat er moet en dan mezelf nog even wat tijd te gunnen om lekker te keutelen.
Dan gaat er ook ineens vanalles mis. Het is nog niet zo erg als afgelopen jaar. Toen kostte het soms echt moeite om gewoon om te staan om ook maar IETS te doen. En elke stap voelde als 1 teveel. Maar dat is nu nog niet. En hopelijk komt dat ook niet.

Daarbij is Kleine Vent, voor zijn doen, echt een engel de laatste paar weken. Hij doet zo z'n best om overal te helpen. Maar af en toe lukt dat lief zijn gewoon niet. Want niet erg is, maar soms wat lastig. Maar ik kan hem nu gewoon gerust een paar uur met z'n speelgoed op de grond zetten en lekker laten doen. En eigelijk heeft hij ook gewoon nergens zin in, als er even lekker niks moet. Gewoon lekker op de bank liggen en een mooie film kijken of met mamma een verhaal lezen. Hij is ook gewoon moe van alles. Komende vakantie toch eens lekker een dagje winterefteling doen. Lekker uitwaaien en samen wat leuks doen.

En nu maar hopen op sneeuw. Want sneeuw is leuk. Ik hou niet van koude winters met veel regen. Maar wel van sneeuw! Want met sneeuw kan je spelen. Kun je lekker ineens weer heel erg kind zijn. (waar ik stiekem toch wel heel goed in ben!) En mensen vinden het dan ook gewoon niet raar. Bij kerst hoort gewoon sneeuw. Want behalve de boodschappen hoef ik lekker niet naar buiten, alleen als ik dan wil.

1 opmerking:

  1. Och, naar, de winterdip! Zon, scheelt dat? Zo'n lekkere sneeuwdag met veel zon en veel buiten?

    BeantwoordenVerwijderen