zondag 20 december 2009

zelfvoorzienend leven

Zelfvoorzienend leven.
Ik vind dat zo'n overtrokken term. In nederland is dat al bijna niet haalbaar.
Maar het blijft natuurlijk een mooi streven.
Want groenten uit eigen tuin blijven gewoon veel lekkerder.

Ik vind het ook prachtig om eigen groenten te verbouwen. Maar ik ben ook wel in de veronderstelling dat ik dat komende zomer niet kan doen. Want ik gok niet dat er een huisje in zit met een eigen tuin.
Maar vooralsnog. Ik ben wel van economisch boodschappen doen. Hou niet van allerlei dingen puur en enkel om merk. Ik hou van lekker en vaak is lekker gewoon helemaal niet duur.
Daarbij kan ik nu goed oefenen voor straks. Dus economisch boodschappen doen is makkelijker als je meer geld hebt dan dat je eigelijk wilt uitgeven. Dan is wat er overblijft, gewoon over en hoeft het nergens anders heen.
En als ik zo alle 'valkuilen' kan ontwijken, door gewoon nu al vast te oefenen. Scheelt straks gewoon veel geld. Geld wat er dan straks NIET is.

Dus denk ik in economisch en lekker. In aanbiedingen en voordeeltjes. Gewoon omdat het leuk is.

2 opmerkingen:

  1. Het is een mooie kreet en een mooi idee, dat zelfvoorzienend. Maar ik krijg toch visioenen van mezelf in geitenvel met zelfgeprutste speer achter een konijntje aanrennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik ook een beetje.
    Zelfvoorzienend vind ik meer dat ik gewoon niet teveel zinloze boodschappen doe en in de zomer (en zover mogelijk winter) lekker verse groenten in de tuin heb. Dat is namelik ook gewoon het lekkerste en daarom eet kindlief echt alles wat uit de tuin komt.

    BeantwoordenVerwijderen