maandag 8 februari 2010

Kadootjes!

Vandaag de kadootjes voor de actie van Ciska afgemaakt.
En een kadootje voor Juf bij elkaar geshopt. Gewoon wat leuke thee dingen in een leuke streepjes doos.
Ik moet echt meer dat soort dingen doen. En binnenkort komt er ook nog iets leuks.

Vanmorgen om kwart over 9 thuis vertrokken en pas rond half 5 weer terug. Even lekker een dagje doen waar ik zin in heb. Heel erg lekker.
Lekker door de stad heen struinen. Gewoon kijken naar allemaal leuke dingen (ja helaas weinig echt leuke dingen te koop)
Hopelijk mag ik straks weer leuke kleine kindjes spullen gaan uitzoeken.

Maar daarbij word het huishouden niet gedaan en krijg ik geen schone kleren. Het lijkt echt alsof ik hele dagen aan ut wassen ben.
Dus morgen weer goed aan de bak.

En Kleine Vent weer lekker laten lezen. Hij kan volgens school nog geen avi1 maar meneer kan wel voorlezen uit een boekje avi2. Ja, geen goede intonatie, maar wat wil je. Hij is 6!
Dus nu ben ik me aan het afvragen: wat houdt dan avi1 in? Hoe is zo'n test dan? Wat kan hij dan precies niet goed?
Hij schijnt niet goed door te lezen, maar net bij het verhaaltje in dus Avi2 ging dat toch vrij aardig. Ik snap ut even niet zo. Maarja, het zal wel. Moet er toch nog eens specifiek naar vragen. Want van internet word ik ook niet wijzer.

Nu kreeg ik vorige week het verwijt dat ik mijn kind te hoog inschat. Ja zou ik graag doen. Daarbij even niet verteld wat mijn kind allemaal al wel doet. Want qua leren is meneer echt wel goed. Alleen sociaal wat lastiger.
Van een vreemde heeft hij dat niet. Ben zelf ook geen sociaal beest. Lekker in m'n eendje vermaak ik me ook hoor.
En ik zie vanzelf wel of ik m'n kind overschat of niet. Dat moet hij eerst maar eens laten zien.

5 opmerkingen:

  1. mmm, kan ook best zeuren over vanalles en nog wat hoor... ben niet altijd zo dapper... maar probeer wel minder energie te verliezen aan zeuren en zo, als je er al zo weinig hebt hé! weet je wat goed helpt... mild zijn tav jezelf! ook tav je gezeur enz... gewoon toelaten dat je even zeurt, en dat accepteren van jezelf, en je afvragen, ok, wat heb ik nu nodig om niet meer te zeuren, en je dat ook gunnen (allé, te zien wat dat is natuurlijk!?) je zal zien, dat je zeurbui meteen een stuk minder is...
    iets helemaal verbieden of verbannen is de slechtste remedie om er vanaf te komen, zei wijze tricky ;-) hmhm!

    en wat je ventje hoog inschatten betreft, doen niet alle mama's dat?! lijkt me heel normaal hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heey hallo, leuk dat je langskwam op mijn blog. Welk patroontje heb je gemaakt van mijn hand??

    Te hoog inschatten.......hhhmmm dat zal wel meevallen, ik denk dat we de gemiddelde waardes een btje kwijt zijn van kinderen ze moeten vaak veel te veel al kunnen. Laat ze lekker kind zijn, op school komt het er soms niet uit door te grote groepen, te snel afgeleid en noem het maar op. En zeker als een kind op een bepaald gebied een btje meer aandacht nodig heeft(in dit geval sociaal) wordt het vaak voor de leerkrachten al lastig en krijgen ze dus een vertekend beeld door hun eigen obstakels en tekortkomingen. Dat is soms een btje veel jammer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ tricky:
    Nouja, ik moet meer doen en minder zeuren van mezelf. Met het doen ben ik al op de goede weg, nu nog minder zeuren. En dat ik kan namelijk heus wel. En soms zeuren moet kunnen. Maar heb nu ff niks om over te zeuren.

    @marbada: Ik heb dante's slofjes gemaakt. Blijf ze namelijk erg schattig vinden.
    En gelukkig zien ze kindlief op school niet echt als lastig. Denken zelfs aan hoogbegaafd. Maar we wachten al sinds november op een goede test.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ow gelukkig dat ze er dan zo over denken, heb het zelf nl wel anders meegemaakt. Ook bij ons hebben die testen lang geduurd voordat ze eens gedaan werden. Ik denk dat dat toen ook te maken had met het aantal leerlingen(net tegen het minimum ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah. Ik lees nu pas deze blog, ben even niet zo goed aan het opletten geweest (schaam).
    Laat ze lekker, veel kinderen passen niet in het gemiddelde hoor. Jij kent je kind het beste en weet hoe hij in elkaar steekt. Bovendien doet hij op school misschien anders dan thuis. Aan de andere kant is wat extra aandacht van de juf/ib-er ook niet slecht hoor. Je wilt toch dat je zoon het fijn heeft op school en niet dat ze hem in een hoekje zetten en vergeten, zoals vroeger bij kinderen die afweken van het gemiddelde...

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen