woensdag 24 februari 2010

Leerzaam Mcdonalds



En dit ga ik morgen met kindlief onderzoeken.
Niet live helaas, maar op de computer en in boeken.
Waar de Mcdonalds al niet goed voor is.
Kleine Vent kreeg daar dus in zijn 'blije maaltijd' een kleine pyramide van scoobydoo.
Terwijl ik m'n cola opdronk en rondkeek naar alle andere kindjes die lekker zaten te klieren met die speelgoedjes al dan niet eten, hoor ik ineens naast me: mamma, ik heb ontdekt hoe die werkt. Gewoon als je die 'sleutel' erin stops, dan duwt die dat dingetje opzij waardoor er daar een stukje naar achter schuift en daarom gaattie open.

En dan zit je daar: hij speelt er niet mee, hij moet eerst weten hoe het werkt.

Ennu wil hij dus weten hoe dan zo'n koning een mummie wordt. En waarom die pyramides dan zo mooi versierd worden, want die meneer is toch gewoon dood?
Dus gaan wij morgen samen op onderzoek uit. Kijken hoe ze zo'n mummie maken en waarom alles zo mooi is.
Dat ik dat zelf heus wel weet, dat maakt niet uit. Het is leuker om samen achter dat schermpje te zitten en te vinden hoe het werkt.

Wat te doen als het dus op school niet echt leuk meer is. Gewoon lekker zelf maar op onderzoek uit. Bekijken en uitproberen.
Dus misschien gaan we wel een pyramide bouwen of een sarcofaag. Gewoon omdat je ook echt leuk kan leren. Al vinden ze op school misschien dat alles te moeilijk en nog te ver weg. Wij kijken samen wat we gaan onderzoeken.
Ik heb er nu al zin in....

1 opmerking: