zaterdag 27 februari 2010

Midnight thoughts

Vanavond eindelijk het goeie tangetje gevonden om toch eindelijk te beginnen aan de armbandjes voor de Kika Beren.
En terwijl ik daar blij over was en blij ben dat ik dus eindelijk eind van de week De foto's erop gaan gooien en daadwerkelijk iets kan doen.
En toen las ik dit
En dan zit ik weer hier.
Dat ik bijna moet huilen, dat ik het zo ontzettend stom vind. Zo ontzettend niet eerlijk.
En dat deze Pappa zo ontzettend gelijk heeft.
Want elke mooie dag is er 1 meer.
Het liefst zou ik elke dag iets DOEN. Iets doen wat er echt toe doet.
Maar helaas kan ik dat niet. Niet op grote schaal.
Dus blijf ik er maar toe doen, hier, waar het wel gaat. Elke dag opnieuw.
En voorlopig vind ik dat al moeilijk genoeg.

Maar ik weet al wel welke 2 goede doelen worden 'adopteerd' door Het Paarsche Schaap.
Voor Kika was er eigelijk geen twijfel. Dat was snel beslist.
Maar toen dacht ik: jaa, maar al die lieve pappa's en mamma's en broertjes en zusjes en oma's en opa's. Die moeten ook ergens slapen. En dan het liefst zo dichtbij mogelijk natuurlijk.
Dus toen dacht: Ronald Mcdonald huis!
En dus na een beetje rondkijken op de website zag ik dit!
En dan met name het 2e artikel.
Een boek geschreven door een lieve meneer en uitgebracht door collega's ter nagedachtenis van deze meneer. Het boek bestaat uit drie verhalen: over een kip die geen kip meer wil zijn, een kraai die kan praten en een tovenaar die op een wolk woont

Ik moest al een beetje lachen om deze zin. En eigelijk zou ik dit boekje maar al te graag in mijn verzameling hebben. Dus ga ik daar ook even hard voor sparen. Want ik vind het heel veel waard. Een mooi boek is het mooiste wat er is, behalve kindjes en mooie zonnestralen.
Daar moet ik iets mee gaan doen ofzo. Ik weet nog niet wat of hoe of waar of wanneer.

Eerst maar eens zorgen dat er 5 armbandjes komen voor de gezellige beren en dan er mooie foto's van maken. De verdere opzet zit al in m'n hoofd. Hopelijk komt er over een week een mooi berichtje met 5 hele lieve beren met gezellige armbandjes.

1 opmerking:

  1. hey meid

    ben ook even gaan kijken op dat blogje en ook bij mij waren er traantjes... laatst nog zo'n blogje ontdekt, van Juliette (zie bij mijn linkjes), een meisje van 2,5 maand met leukemie, stel je voor... het is toch zo'n oneerlijke ziekte hé

    maar wat fijn dat jij er echt wat voor wil doen... succes met je armbandjes, ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen