vrijdag 26 februari 2010

Niks is ook maar Niks

Vandaag eigelijk weer weinig uitgevoerd.
Kleine Vent weggebracht naar de BSO en gelijk maar boodschappen gedaan.
En toen gaan zitten een kopje thee en breiwerk. En toen was het ineens al tijd voor middageten. En daarna nog meer gebreid en nog meer thee gedronken.
En nu is het dus inmiddels al halverwege de middag, moet ik eigelijk nog douchen, wilde ik nog een stuk opruimen, wil ik ook nog graag een half uurtje oefeningen doen en eigelijk ook de keukenvloer schuren.
Maar het word lekker douchen en nog wat kopjes thee drinken.
Die oefeningen doe ik wel, maar dan niet achter elkaar, dus af en toe minuut of 5 achter elkaar. Vanavond nog wel strijken. Ook eigelijk een beetje opruimen. Telt ook vind ik.

En dan morgen hopelijk weer echt de energie en vooral de zin vinden om weer een stuk op te ruimen. Want het moet gewoon. Het begin is er en dan moet het ook gewoon afgemaakt worden. Want in de zomer wil ik heel andere dingen gaan doen en dus niet steeds moeten opruimen en heel lang zoeken naar iets, omdat ik er zo'n zooi van gemaakt heb.

Behalve dat het binnen in m'n woonkamertje nog altijd een rotzooi is, is de tuin ook al jaren een complete puinhoop. Dit jaar gaat er een groot stuk weer netjes worden. Nadeel daarvan: ik heb geen grote plantenbak meer waar ik allerlei groente in kan zetten.
Dus nu ben ik daar eens goed over aan het nadenken. De tomaten en de aardbeien kunnen perfect op het terras, maar de doperwten of boontjes zijn toch net lastiger. Tenzij ik een pot kan vinden die groot genoeg is. En dan zou ik ook nog het liefst worteltjes, komkommertjes, bosuitjes en krootjes planten.
Het blijft dit jaar een uitdaging, maar ik vind dat het maar gewoon moet kunnen. Ik ga wel wat bedenken, dat het wel kan. Moet ik wel snel doen, want er zullen binnenkort wat dingen de grond in moeten, willen ze op tijd groeien.
Lang blijven ze nooit heel als ze eenmaal goed zijn om geoogst te worden. Kindlief eet vrijwel alles zo van de plant. Alleen de wortels moeten even gewassen, want met klei eraan is toch wel vies....


Terwijl ik zo naar dit grote lange verhaal zit te kijken, bedenk ik ineens: Eigelijk moet ik eens gaan kijken om wat logischer en handiger blogjes te schrijven. Toch eens iets over opzoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen