zaterdag 20 februari 2010

rijkeluismevrouw

Hoe zou het zijn?
Hoe zou het zijn om elke avond uit eten te gaan in elk restaurant dat je zou willen.
Elke avond duur en chique eten te eten.
Elke avond netjes en beleefd zijn tegen de obers.
Elke avond een chique outfit aan met ditto sieraden. Van Parels en diamanten natuurlijk.

Eerlijk gezegd moet ik daar toch niet aan denken.
Het is hier vanavond uit eten en volgende week alweer. Ik hou echt van lekker eten hoor. Maar het is ook gewoon lekker om dus op de bank te zitten met een lekkere slobbertrui terwijl je eet. En gewoon kunnen zeggen wat je denkt. Zonder beleefdheid. Omdat het thuis is. En dat kan thuis.
Of gewoon lekker een stukje vis met worteltjes. Zonder allerlei gedoetjes erbij.

En vooral dat je bij uit eten chique moet zijn. Netjes gekleed, haar in de plooi. Over nagedacht dus.
En dat is heus leuk als je iets gaat doen wat je zelf heeel erg leuk vind om te doen.
Maar voor een etentje met allemaal familie (die je eigelijk alleen ziet met verjaardagen) is het eigelijk gewoon iets dat tijd kost.

En daarbij moet ik dus niet alleen mezelf netjes aangekleed zien te krijgen. Heb er ook nog 1 van 6 die netjes moet. Gelukkig vind hij de combinatie van spijkerbroek, wit overhemd en een korte stropdas van mij een prachtig iets. Hij draagt het ook graag. Maar toch. Voordat meneer dan eindelijk alles eens aan heeft....

Nee, laat mij maar lekker gewoon middelmatig zijn en niet elke dag uit eten moeten. Gewoon lekker thuis op de bank zitten.


Tenzij iemand me de keuze voorlegt om wel het geld, maar niet het gedoe te hebben

2 opmerkingen:

  1. voor mij hoeft het ook niet hoor... ga graag es uit eten, maar dat sjieke en uitgedoste laat ik liever achterwege...

    zeg, wat ben jij in actie geschoten zeg! zo actief, hier op je blogje én met je lijstjes enzo! lentekriebels zeker?! goed hoor! en volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker op de bank met je voeten op tafel, toch? Hier wel hoor! Af en toe dan...

    BeantwoordenVerwijderen