vrijdag 12 maart 2010

alles wat blinkt IS goud

Ja voor mij wel vandaag.
Tijdens m'n opruimwoedeaanval een tijdje terug bij m'n sieraden een ketting gevonden die stuk was. Niet erg, want ik wist helemaal niet meer dat ik die had, laat staat dat ik weet waar 'ie vandaan komt.
Dus toen ik vanmorgen kindlief naar school gebracht had en daar een juwelier vlakbij zag, waar ze ook goud inkopen, toch maar eens bedacht om het te gaan doen. Die ketting inleveren.

Dus heb ik eerst online een beetje onderzoek gedaan voor prijzen. Kijken of wat ze bieden ook wel enigzins eerlijk is. Nu bleek dan meer dan het geval te zijn, dus heb ik m'n ketting daar ingeleverd.
En nu heb ik het begin van een mooie flitser voor m'n camera. Daarbij komt ook nog een beetje bij van een groei rekening die ouders ooit voor me bedacht hadden en waarbij het opheffen ergens iets misgegaan was (dus nog altijd rente bijgeschreven werd)
Dan ben ik ineens al op een derde van het geld dat ik nodig heb.


Maar eigelijk heb ik dat geld gewoon wel. Maar dat is de lol niet. Als ik het bij elkaar kan sparen met de verkoop van oude dingen. Dingen die ik zelf niet meer wil.
Dan kan ik het geld wat ik nu al heb, gewoon gebruiken voor andere leuke dingen.
Een weekendje efteling bijvoorbeeld. En daarbij sparen Kleine Vent en ik elke dag een beetje centjes in de leuke dingen pot (die krijgt hij elke ochtend als 'ie niet geplast heeft. Blijft nog altijd beetje een probleem. Maar het gaat goed)
Zo is mijn portemonnee niet overmatig vol met kleingeld en kindlief dolgelukkig met dat beetje centjes die hij krijgt.
De pot kan niet open, behalve met een blikopener. Dus hij gaat pas open als hij OF vol is OF als het tijd is voor leuke dingen. Ik ben er nog niet over uit wat er eerder komt.


En nu ga ik zo'n 20 boeken op marktplaats zetten. Dat ruimt meestal wel goed op.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen