dinsdag 2 maart 2010

Kiezen is eng

Kiezen is eng.
Maar niet kiezen is niet gekozen worden.
Kiezen is opvallen. Er is namelijk al zoveel van alles, dus ook van wat jij doet.

Dat was de strekking van een mailtje dat ik net las.
En eigelijk ben ik het er heel erg mee eens.
Alleen: ik kan zelf nooit kiezen.
Ik wil ontzettend veel. En het liefst allemaal heel goed en allemaal tegelijk.
Maar ik heb dus eens een mooi hersenproces in werking gesteld.
En ik heb gekozen. Ik kies niet 1 ding, maar voor 1 ding tegelijk.
Dus nu kies ik voor Het Paarse Schaap. Dat is al een tijdje het vervelende stiefkindje.
Dus eerst de shop weer updaten en wat nieuwe dingen maken.
Dan pas echt bezig gaan met studeren.
Dat moet lukken deze maand. Het Schaap weer helemaal up to date en beginnen met echt studeren.

Dat is ook kiezen. Kiezen wat ik nu wil.
Nu nog kiezen wat ik precies met Het Schaap wil. Want ook daarmee wil ik eigelijk alles. Daar moet ik nog kiezen, kijken wat me ligt en wat ik graag doe.
In ieder geval al een bestelling voor over heel lang. Een mooie lapjesdeken in mooie meisjes of jongens kleuren. (das nog ff afwachten)

Eigelijk denk ik al meer in: ik wil mooi en praktisch. In alles wat ik maak. Dus mooi om te kijken en handig voor de was. Handig in gebruik en iets dat je overal mee naar toe wil nemen.
Nu nog de praktijk wat aanpassen naar die gedachte.

En toch voelt het niet als kiezen.
Want kiezen blijft eng...

1 opmerking:

  1. Nou dat is spannend: de praktijk aanpassen bij die gedachte. Ik ben benieuwd wat eruit rolt.

    Leuke filosofische blog.

    BeantwoordenVerwijderen