dinsdag 9 maart 2010

Vandaag een klein stukje verder gewerkt aan de olifant. De rest moet met de hand, dus zal ik op de bank gaan doen ergens deze week.
En daarbij heb ik een proefmodel gemaakt van een rok die ik eigelijk al tijden zocht.
Ik ben al zeker 3 maanden de knipmodes en andere maakboekjes aan het doorspitten die hier liggen (het zijn er echt heeeel erg veel)
En toen bedacht ik me ineens: wat kan met een broek van Kleine Vent, dat kan natuurlijk ook met dat superfijne jurkje dat ik heb.
Dus mijn 'little black dress' werd het voorbeeld, waarbij ik dus de banen heb 'overgetekend'. Dus nu heb ik een banenrok in wit katoen (lekker doorzichtig) waar dan nog wel een elastiek of een rits in moet. Ik ben er nog niet uit. Ik moet um namelijk nog goed passen, zonder spijkerbroek eronder. Want als ik um over mn bovenbenen krijg (helaas nogal stevig enzo) dan komt er elastiek in. Wegens gewoon lekker makkelijk om aan te doen.

Deze rok word voor zomerkamp. Hij is dus nu wit. Maar hij gaat gezeefdrukt, gestempeld, geborduurd en wat nog meer worden.
Met dus die grachtenpandjes die ik graag er op wil. En nog wat lekker typische hollandse dingen. Zoals een fiets enzo.
Past prima in het thema over holland.

Maar het was goed om uit te testen dat ik stiekem gewoon wel dingen zelf kan bedenken. Nu is het nog de kunst om er 1 te maken zoals ik die al zo'n 2 jaar geleden in de winkel heb zien hangen, waarbij ik dacht: zoveel betaal ik er niet voor, dat moet ik een keer zelf doen....

EN EN EN EN EN EN EN EN EN EN EN.........................
Nu heb ik eindelijk foto's gemaakt van de armbanden. Dus die komen er morgen eindelijk op. Ik ga ze vanavond even aanpassen voor makkelijk internet.
Eindelijk weer plaatjes bij mn blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen