zondag 14 maart 2010

Wat Ik Vind

Eigelijk kan ik dus geen verhalen schrijven.
Eigelijk vind ik het al moeilijk om een normaal begrijpelijk verhaal te vertellen.
Eigelijk denk ik anders dan andere mensen.
Ik vind het moeilijk om dingen uit te leggen, zodat anderen het ook begrijpen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen hoe iets voelt.
Ik vind het moeilijk toe te geven dat ik hulp nodig heb bij dingen.
Ik vind het moeilijk om te kiezen, omdat je er mensen misschien tegen het hoofd stoot.
Ik vind het moeilijk dat ik dingen moet leren, dat het dus niet altijd vanzelf gaat.
Ik vind het moeilijk om alles goed in orde te krijgen.


Ik vind het makkelijk te begrijpen hoe anderen zich voelen.
Ik vind het makkelijk om te zien hoe anderen het eigelijk beter zouden kunnen doen.
Ik vind het makkelijk om te kiezen, voor mezelf alleen.
Ik vind het makkelijk om te leren, als ik er genoeg interesse in heb.
Ik vind het makkelijk om alles financieel goed uit te plannen.
Ik vind het makkelijk om te plannen, zodat alles niet uit de hand loopt.

Dus eigelijk moet het best allemaal lukken.
Ondertussen heb ik het gevoel dat het aan de ene kant geweldig in orde komt, dat ik het allemaal heus wel voor elkaar krijg. Maar aan de andere kant ben ik bang dat het niet goed komt. Dat het dus niet lukt zoals ik wil.
En dat vind ik eng.
Want wat als het niet lukt. Wat als het niet WIL lukken. Wat als dit allemaal ook misgaat.

En zo gaat het altijd maar door. Als er iets lukt, dan komt er iets nieuws wat ik wil kunnen. Of wil bereiken. En dan begint het hele verhaal weer opnieuw.
Zo bekeken is het leven dus helemaal niet leuk....

1 opmerking:

  1. Sja...ik denk dat wij op elkaar lijken. Pas op de plaats als iets lukt! Ga het vieren als je iets af hebt en plan daarna even een dagje rust is zodat er meer rust in je koppie komt. Voordat je iets nieuws wil moet je eigenlijk schoon schip maken - even iets anders, lekker een tijdschrift doorbladeren, even bij een vriendin kletsen etc.

    Zelf vind ik plannen en bedenken ook heel leuk. Maar ik heb m'n grenzen leren kennen en dingen verlegd.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen