zaterdag 24 april 2010

Schouderklopjes test

Ja, dat elke dag even een klein momentje op jezelf een schouderklopje te geven, moeten we er maar inhouden.
Gisteravond was Kleine Vent weer dramatisch met eten (met alles is het: lust ik niet, mamma) en het was genoeg geweest. Naar bed en vlug.
Dus een grote huilpartij, omdat we hem altijd in alles dwingen, volgens hem. Kind in bed gedaan.
Na 1,5 uur eens gaan kijken en meneer lag heel braaf naar z'n verhaaltje te luisteren. Hij sliep nog niet. Ik dacht namelijk van wel, omdat ik hem al ruim een uur niet meer gehoord had. Maar hij had lief en braaf naar de CD geluisterd en het was zo leuk, dattie hem nog maar een keer had aangezet.
Ik ging even bij hem liggen om eens lekker te knuffelen (lekker pedagogisch verantwoord he) en vroeg hem of er iets was waar hij trots op kon zijn. Hij vond dattie best trots mocht zijn op het feit dat hij niet heel boos geworden was bij de judo, toen er iemand per ongeluk op z'n tenen was gaan staan. Dat hij het wel graag wilde, maar toen bedacht dat het ook niet expres was, dus maar alleen au had gezegd.
En dat vond ik ook iets om trots op te zijn, voor m'n Kleine Vent met zo vaak een kort lontje. Dus daar verdiende hij zeker een grote knuffel voor.

Resultaat was een blij kindje dat 10 minuten heerlijk lag te slapen, maar wel trots mocht zijn op zichzelf.
Hopen dat het voor z'n humeur wat meer gaat helpen als we het vaker doen. Het is weer zo'n draak de laatste tijd. Het is erg tijd voor vakantie!

Ondertussen ben ik vandaag erg trots op mezelf omdat ik met enige tegenzin toch aan het schuren van het balkon begonnen ben. Het eerste stuk zit er al op en de rest kan pas als er weer allerlei spullen verplaatst en geplaatst zijn in het hoekje wat ik net gepoetst heb. Dus op z'n vroegst pas morgen weer. Dat mag ook wel, want m'n handen doen er zeer van.
Straks nog even de was opruimen en een nieuwe lading buiten hangen en dan is het wel weer klaar voor vandaag. Het is dan misschien nog geen 3 uur maar toch heb ik al een heleboel gedaan. Beetje weekend houden voor mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen