maandag 5 april 2010

Paasig weekend

Zo. Na ook eens een stilte van mij, nu weer online.
Lekker weekend gehad.
Zaterdag lekker naar buiten geweest, naar ons stadspark. Omdat zuslief daar een paaseitjeszoekfestijn en eiergooiwedstrijd georganiseerd had. Dat paaseitjes zoeken leuk is, dat wisten we wel. Ook lust je zelf dan geen bruine chocolade. Maar dat je dan mag gooien met echte eieren, dat is natuurlijk 10 keer leuker. Want die kletsen zo prachtig op de grond. En tel daarbij op dat kindlief zijn coördinatie van mij geërft heeft, ging dat voornamelijk dat hij het gooide, zuslief ving, zij gooide en hij liet vallen.
Maar het was leuk! Ik kon hem thuis daarna maar gelijk onder de douche gooien, want hij zat onder de modder en het hooi. Tot in z'n schoenen.

En gisteren voor de leuk maar weer een paasontbijt/lunch gemaakt. Alles was al afgemaakt en hoefde enkel op tafel gemikt. En dan lekker met z'n allen even eten. Dat komt ook nooit voor op zondag. Of uberhaubt eigelijk. Maar leuk is het wel. Kindlief is weer erg aan de groei en vreet zich een slag in de rondte.
En dat merkte we ook weer gisteravond bij de chinees waar we gingen wokken. Behalve de ongeloooofelijke drukte daar, was het net als altijd gewoon lekker. En dat vond Kleine Vent ook. Hij vrat 3 borden leeg (en slechts 1 met frietjes, hij moet iets chinees eten) en daarna ook nog 2 toetjes. En dat was beduidend meer dan ik. Maar hij was lief en gezellig en hij groeit veel te hard om dik te worden. Dat kan hij volgens mij gewoon genetisch gezien niet.

En vandaag is het wel lui. Zo is het inmiddels al 11 uur en zowel Kleine Vent als ik zijn nog niet aangekleed. Net ontbeten (tijdens het tikken). En hoewel ik heus wel sinds 8 uur al wakker was (Grote Vent diende zich op het voetbalveld te melden) ben ik lekker blijven liggen tot 10 uur. Het is namelijk gewoon nog een vrije dag. Vanaf morgen gewoon weer een tijdje normaal. En dan is het alweer eind april en heeft Kleine Vent 2 weken vakantie en komt die koningin hierzo veel te dicht in de buurt om leuk te blijven. Ga toch lekker op tv kijken hoor. Zie je veel meer. Smiddags wel us buurten in Middelburg als ik zou willen....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen