woensdag 21 april 2010

School is hopeloos!!!!!

Weer een gesprek met school.
Zou er moedeloos van worden bijna.
Want hij zou toch echt een training van het 1 of ander moeten volgen.
En ik denk vooral dat de juffen niet zo goed met hem om kunnen gaan. De ene geeft dat gewoon toe. Die zegt: ik weet soms ook niet precies wat ik met hem aan moet.
Maar de ander schuift alles op m'n kind. Want hij gedraagt zich anders dan normaal en hij moet perse zijn zin hebben en dat gaat regelmatig mis in het groepje waar hij zit.
Daarbij even vergeten dat van de 4 andere kinderen in zijn groepje, hij vorig jaar ook regelmatig mot had met 2 ervan. Sterke eigen meningen en dan 3 bij elkaar. Das natuurlijk van tevoren al zien wat er gebeurt.

Maar er moet dus maar weer gepraat worden, omdat er toch echt iets gedaan moet worden. Dat ik aangegeven heb dat ik best zoiets zou willen, als hij er beter door in z'n vel zou kunnen komen te zitten, is even half opzij geschoven. Het is geworden: moeder wil graag meewerken.
Maar moeders wil helemaal niet graag mee werken. Zij wil een gelukkig en blij kind. En nou wil het feit dat sinds het laatste gesprek dat zeker wel aan de hand is. Hij heeft weer zin in school en hij wil graag met andere kindjes spelen en liefst elke dag.

Ik word er moe van allemaal. Weer gedoe met kind. En ik ga het er gewoon bij laten. Laat ze nu maar eerst eens over de brug komen met dat extra werk en moeilijkere dingen. Want tot op heden heeft kindlief enkel een extra rekenboek, dat nooit nagekeken wordt. En dat is vooral meer van hetzelfde. Ik heb al eerder aangegeven dat we thuis bezig zijn met de tafel van 2. Om te kijken wat ze er op school mee zouden doen. Helaas is dat gewoon enkel bij de mededeling gebleven, dus zal ik toch meer moeten gaan pushen.

Hoorde vanmorgen ook dat ik ook niet de enige ben, waarbij ze weer vanalles willen gaan doen. En dat ik ook zeker niet de enige moeder ben die het er allemaal niet meer mee eens is, zoals het gaat. Ik weet dat het volgend schooljaar toch makkelijker communiceren wordt met de juffen, maar ik moet het tot die tijd toch echt uitzingen en kijken of Kleine Vent dit allemaal wel wil gaan volhouden of dat hij er over een paar weken weer genoeg van heeft.

1 opmerking:

  1. groot gelijk dat je het er niet mee eens bent joh! al spreek ik hiermee tegen mijn eigen winkel, want ik geef zelf nl sociale vaardigheidstrainingen voor kinderen en jongeren, hihi, maar ik vind persoonlijk dat juffen en leerkrachten tegenwoordig een beetje té snel naar therapie en training verwijzen, als ze het zelf moeilijk hebben met een kind...
    sommige kinderen die worden doorgestuurd, daar is dus echt niks mis mee hé, maar ja, ze zijn wat té kritisch, of té temperamentvol, of té...
    anyway, het gaat idd erom dat je kleine vent goed in zijn vel zit, en als daar een begeleiding mee kan helpen, ok, maar voorlopig lijk je het me zelf best goed aan te pakken...

    BeantwoordenVerwijderen