zondag 11 april 2010

Soms ben ik briljant

Ja, soms wel. Soms doet het namelijk goed werken in m'n hoofd...
Dankzij een briljante oplossing heb ik komende tijd alsnog een telefoon.
Die had ik namelijk nog en met alleen de oplader even opzoeken was ik gewoon weer bereikbaar.
Ik heb van die momenten van lichte paniek, dat ik niet zo goed kan nadenken.
Want ik ben wel van die generatie die niet zonder mobieltje kan.
Ik heb geen moeite om dat ding een hele dag in m'n bed te laten liggen, omdat ik heb vergeten ben. Of gewoon een dagje uit, wegens geen zin in andere mensen.
Een week lang niet aan hebben op zomerkamp, want daar is dat ding niet nodig.
Dat is geen enkel probleem. Maar in het normale dagelijkse leven, heb ik dat ding dus wel nodig.
Het is m'n wekker waardoor ik wel wakker word (irritant kraaiende haan naast je oor!) en waarmee ik vooral communiceer met m'n wederhelft. Want bellen doe ik niet graag, heb je vaak toch net te weinig te zeggen om een echt gesprek te voeren en hij werkt gewoon WEL hele dagen (veel te veel met grote regelmaat, de gek). En dan is even een berichtje sturen makkelijk. Komt altijd aan, blijft ook goed als hij het even niet ziet of even druk is met andere dingen.

Maar komende week zal ik het waarschijnlijk met m'n oude roze uit-elkaar-vallende bakje moeten doen. Jammer van die mooie flitsende, maar deze doet ook wat er gevraagd word..

En ondertussen eindelijk weer eens wat dingen af. Een mooie serie bloempjes is af. Ze komen in de shop, maar het blijft bij 2 sets, wegens toch wel veel tijd kostend.
Ik ga straks bezig met een paar slofjes die nou eindelijk afgemaakt moeten worden.
Ik heb een beetje een lijst voor deze week (lijstjes mensch).
Zo moet er gebeuren:
- slofjes afgemaakt
- olifant afgemaakt
- kaartjes voor de bloemen maken (en bloemen erop)
- de douche gepoetst
- nieuwe giraffe maken
- rok wassen en verven

En eigelijk wil ik nog wel 20 dingen! Maar helaas er is beperkt tijd.
Dus blijf ik maar realistisch en mezelf kennend. Want ik kan vanalles plannen, maar zelden doe ik alles. Dus voor elke dag 1 ding om te doen. Dat moet lukken namelijk.


Waarom willen trouwens mensen ineens dat ik hun problemen oplos. Tenminste, de geestelijke dan.
Steeds als ik zeg: ik studeer psychologie. Dan komt er meestal ineens: dan kan je me vast wel helpen met.....
Dus sta ik al 2 weken in luistermode en doe ik pogingen om nuttige dingen te zeggen.
Die meestal uit mijn eigen gezonde verstand komen en weinig echt psychologisch verantwoord zijn waarschijnlijk. Want na nog geen 6 maanden studie ben ik nog geen psycholoog. Kom daarvoor maar over 4 jaar weer terug....

2 opmerkingen:

  1. Ik kan me ook geen leven meer voorstellen zonder mobiel. Oh en studeer jij psychologie... ik ben bijna door mijn vergoede behandelingen heen...kan ik bij jou een consultje krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je weet in ieder geval alvast dat je straks veel cliënten zult hebben!

    BeantwoordenVerwijderen