donderdag 29 april 2010

TOM

Ja Trots Op Mezelf, in plaats van Trots Op Nederland.
Ik ben vandaag gewoon trots op mezelf.
Ik heb vanmorgen weer eens een uur lang een gesprek gehad met de intern begeleider en 1 van de leerkrachten van Kleine Vent.

EN hoe de leerkracht het ook probeerde, ze heeft me niet op de kast gekregen, ze heeft me geen schuld gevoel aangepraat en ik nu eigelijk nog meeer zeker dat Kleine Vent het komend schooljaar, bij 2 andere juffen, het waarschijnlijk een stuk prettiger krijgt.

Ik heb eindelijk bereikt dat ik nu weet wat er allemaal binnen de school speelt en dat ik weet wat er gezegd en gedaan word.
Hij krijgt eindelijk extra werk, maar dan wel goed begeleid en geen losse flodder werk meer. En begeleid door iemand die ik goed ken en goed vertrouw. Die ook zeker eerlijk naar mij toe zal zijn.

Daarbij heb ik mezelf niet omver laten blazen door allerlei dingen die de school vind, want ik kan me in veel dingen wel vinden, maar niet de manier hoe ze het aanpakken.
Ik heb verteld dat als ze willen weten hoe ze met hem om moeten gaan, dan maar de BSO moeten bellen waar hij 1 keer per week heengaat.
Ik hoor vanaf daar alleen maar dat het de laatste 3/4 maanden ineens zo ontzettend goed gaat. Dat hij gaat vriendjes heeft waarmee hij heel graag speelt. Waar hij graag is en zich op z'n gemak voelt. Of eens met de leraar bij de judo moeten praten. Want ook daar loopt het fantastisch. Hij voelt zich daar goed en op z'n plek. Hij is ook trots op zichzelf dat hij daar goed mee kan. Dat hij daar beloond wordt voor zijn harde oefenen en goede luisteren door middel van een andere kleur slip af en toe.

Dat ik even heb uitgelegd dat hij heel gevoelig is voor zijn omgeving. Hij weet vaak feilloos te vertellen wat er allemaal speelt. Dat hij moeite heeft met energie stoppen in het aangaan van relaties met andere kinderen, die niet dezelfde moeite voor hem willen doen.

En dat hij waarschijnlijk veel meer op mij lijkt dan ik wil toegeven....

2 opmerkingen:

  1. Trots op jou! Dat heb je goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hé, da's een leuke, Tommekes uitdelen aan jezelf! mag ik ze gebruiken?!
    en yes, indeed, dat heb je goed gedaan meid!

    BeantwoordenVerwijderen