vrijdag 23 april 2010

Trots zijn op jezelf!

Ik kwam net ergens een idee tegen. Een leuk en goed idee.
Aan het eind van de dag kijken waarom je vandaag trots op jezelf kan zijn.
Dus al heb je de hele dag al vanalles uit je handen laten vallen, zijn de aardappels overgekookt, ligt je auto in puin of wat dan ook, dan kan het altijd nog wel iets zijn waar je dan wel trots op mag zijn. Dat je bijvoorbeeld heel koel en beheerst en vriendelijk ben gebleven, ondanks alle vervelende dingen. Of dat je vanmorgen toch dat ene shirt aantrok, dat je eigelijk niet durfde. Of gewoon omdat je er weer een dag werken op heb zitten en niet de neiging heb iemand te willen meppen. Of dat juist wel hebben en het niet doen.

Ik vind dat op zich wel een heel goed idee. Geeft toch meer positiviteit en daar wil ik graag heen.
Dus ga ik het zelf ook maar eens doen. Gewoon aan het eind van de dag kijken of er iets is om trots op te zijn. Meer trots zijn op wat wel kan en laten gaan wat er niet kan.
Ik denk dat het ook een goed iets is om te doen met Kleine Vent, want hij is zo onzeker over de meest kleine dingen. Terwijl er juist elke dag zoveel is om wel trots op te zijn.

Zo heb ik vandaag al Kleine Vent op tijd op school gekregen (een godswonder,niet wakker willen worden, geen kleren aanwillen, geen schoenen willen, hele tas met playmobil meewillen nemen)
En heb ik zojuist weer een aanzienlijk bedrag (voor mij dan) overgemaakt naar m'n spaarrekening.
En daar ben ik trots op. Want voor iemand met nog altijd geen werk doe ik dat sparen gewoon heel goed.

Ik denk dat het een goed wapen is tegen die nare winterblues die ik altijd heb. Dus voor komende winter toch eens proberen. En nu gewoon blijven volhouden, want het is dan wel mooi weer aan het worden, ik vind nog altijd niet helemaal de blij die er wel inzit.

1 opmerking:

  1. Je bent pas halverwege de dag en je hebt al een hele verzameling met dingen om trots op te zijn! Hartstikke goed!

    BeantwoordenVerwijderen