woensdag 7 april 2010

Van sparen en van geld...

Ja,als je leuke dingen wilt doen, die kosten vaak wel geld.
De grote dingen dan.
Zoals op vakantie gaan en dagjes pretpark enzo.
En een huis, dat kost zeer zeker nog meer (ookal wordt eht een huurhuisje)
Dus spaar ik me helemaal scheel. Zodat die beloofde vakantie er wel in zit, dat ik ook nog een mooie flitsapparaat kan kopen voor m'n camera, voor dagjes uit en voor dat huisje dat er gaat komen.
En nu zag ik vandaag dat ik die vakantie, dat flitding voor mn camera en voor een paar dagjes uit heus wel centjes heb. Maar ik doe aan potjes.
Ik heb voor de vakantie, voor dagjes uit en voor flitsding allemaal een potje.
En een potje voor een nieuwe laptop en een potje voor winkelen.
Vooral omdat ik anders zo ontzettend niet meer weet waar wat heen kan en hoeveel er nou voor is.
Die potjes zijn netjes rekeningen waar ik kan sparen. Behalve de dagjes uit pot, want die staat hier ongeopend voller en voller te worden. Das de kleingeld pot.

En dus door al die potjes spaar ik me helemaal scheel. En kan ik hopelijk deze zomer een paar daagjes met Kleine Vent weg, dat flitsding halen, en boel dagjes uit, een dagje winkelen voor mezelf en vast wel ergens een weekendje weg met Grote Vent.
En dan nog geld overhouden om te sparen voor dat huisje.

En dat terwijl ik officieel niet werk. Ik ben een wonder met geld ofzo.
Ik weer zelf niet eens hoe ik het doe....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen