vrijdag 30 april 2010

Zomerbloem in de zon

Onder het mom van de TOM-en en het word weer lekker zomer!: Nog even iets wat ik al een tijdje had hierzo, maar het wordt steeds gekker.

Onze bloembak

Nu had ik er gewoon heel veel bollen in gezet. Maar mijn idee zouden alle bloemen rood en paars zijn. Nu blijken er ook roze en gele tussen de zitten. Er wel 5 of 6 verschillende soorten tulpen.
Het is er vooral heeel erg vrolijk uit nu. Het is leuk om te zien hoe mensen er om moeten lachen als ze langslopen. Inmiddels staat de hele bak al zo'n week of 3 vol met bloemen en er blijven er bij komen.
Er bleken na de laatste telling van vorige week zo'n 70 tot 80 tulpen in te staan.

de gewone tulpen natuurlijk. Veelal rood en donderpaars, maar ook een enkele gele ertussen. Echt bloemen van cm of 10/15.
Rode papegaai tulpen. Die zijn zo mooi groot met veel blaadjes.
Een hele spontane. Ik denk uit de vorige bloembak uit de tuin. De grond is verhuisd om de bak weer goed op te vullen en die uit de tuin moest gewoon weg.

En ondertussen is er sinds de foto's nog een spontane rode andersoortige tulp tevoorschijn gekomen. En er komen steeds meer kleine gele bloementjes bij en nog anemoontjes overal tussen. En dat allemaal voor 1 middagje werk. Hebben we straks zeker een maand of 3 mooie bloemen in de bak.
EN als ze dan uitgebloeid zijn, mogen de bloemen eraf en worden het volgens jaar nog meer tulpen en dan zelfs zonder werk.

Alleen is nog maar de vraag of ik dan stiekem nog wel hier woon. Maar dat geeft helemaal niks.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen