vrijdag 16 april 2010

Zonnige draken!

Het mooie weer is zo heerlijk.
Ik kan weer veel meer en alles werkt beter.
M'n schoonmaak actie in m'n leven heeft toch onbewust veel effect gehad.
Door zoiets stoms, als gewoon m'n hele hyvespagina leegruimen, was er plek in m'n hoofd.
Ruimte voor nieuwe dingen, voor leuke dingen.
Zo staat er al een bezoekje aan de efteling op het programma voor de komende vakantie (die ineens 2 weken duurde, terwijl ik toch korter dacht).
Kindlief heeft ineens het licht gezien. Er is echt ook bij hem een soort blokkade weg. Hij wilde al een hele week bij 2 vriendjes spelen en afgelopen donderdag kon het ook eindelijk. Voor de eerste keer bij een ander kindje, vond ik zo'n 1,5 uur heus wel genoeg. Ik ken m'n kind en hij kan godsonmogelijk zijn soms.
Maar bij het ophalen, wilde hij niet mee. Het was te leuk. En dus was ik helemaal stom en hij haatte me. En dat duurde ook nog wel tot om de hoek. En bij de auto was kindlief weer helemaal gezellig en was het weer leuk.
Hij zit minder lang in z'n chagrijn en wil het liefst met alle vriendjes spelen.
Ben benieuwd of ze er op school iets van merken?

Hij was vandaag ook al zo'n held...
Hij is eigelijk best bang voor iets wat beest is, maar ondertussen is het ook allemaal zo machtig interessant.
Vanmiddag bij vriendlief in de buurt naar de kinderboerderij. En meneer liep gewoon, zonder mamma, door de grote wei tussen de schapen en geiten. Hij had wat overtuiging nodig, maar die hoefde niet van mij te komen (dat werkt allang niet meer). Maar een heel lief lammetje lukte het wel. Meneer heeft een kwartier lang het lammetje geaaid. Hij was stiekem heel trots op zichzelf. Dat verteld hij mij dan savonds in bed. Dat hij het toch maar gewoon gedaan heeft. En dat vind ik nou ook.
Hij is zijn eigen draken aan het overwinnen. Daar heeft hij mamma maar af en toe nog bij nodig.

Het is niet meer erg om niet alles in 1 keer te kunnen. Je moet nu eenmaal leren.
En samen zorgen we dat alle draken verdwijnen (behalve die coole uit de film!)

Nu nog werk hebben. Of natuurlijk die koninginnedag prijs winnen. Dan hoef ik niet meer te werken. Dan ga ik doen wat ik leuk vind. (stiekem gewoon wel iets van werken, maar dan leuker)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen