woensdag 12 mei 2010

"Bruine boterham met jam"-kleur

Ik ben er uit!
Ik heb bruine boterham met jam kleurig haar.
Kleine Vent kwam er mee vanmorgen. En dat was precies de spijker op de spreekwoordelijke kop.
Het is bruin en nog altijd rozig, maar een beetje gek gevlekt ofzo.
Gelukkig wast de kleur er vrij goed uit. En het wordt voor de zomer gewoon weer mooi donker chocolade bruin, misschien met nog wat andere kleurtjes erdoor.

Gelukkig was het wel allemaal een gezellige dag vandaag.
Vanmorgen me een lamme arm en bijna een blaar op mn vinger geklopt aan de slagroom voor de hangop. Die staat nu in 2 emmertjes klaar te zijn in de koelkast. Helaas geen geschikt fruit om er doorheen te doen. Maar met siroop is het ook lekker.
En omdat ik nu eenmaal verkeerd gedacht had met de slagroom, ook maar even lekkere citroenroom gemaakt. Van Lemoncurd en slagroom en je dan scheel kloppen (wij hebben dus geen keukenmachine die dat kan) Gelukkig duurde dit veel minder lang, want de hoeveelheid was beduidend minder.

Vanmiddag met Kleine Vent naar Toystory 1 en 2 geweest (in 3d, dus hele tijd zo'n gekke bril)
Ik had deel 2 nog nooit gezien en dat maakte het eigelijk best leuk. Alle kleine details in die Pixar films zijn echt briljant.
Alleen had ik toch redelijke hoofdpijn van dat 3d. Echt, 1 film kijken zorgt voor een beetje ongemak, maar 3 uur lang achter elkaar zo'n bril op, daar raakt m'n hoofd van in de war. Gelukkig na het avondeten weer helemaal over.

En na het in bed gooien van die Kleine Vent, toch nog even een jurkje geknipt en nog even dat ene slofje afgemaakt wat er nog stond. Dus langzaamaan werkt ik m'n lijstje af. De jurkjes moeten enkel nog genaaid worden en zijn dus snel klaar (in verhouding met afspelden, knippen, vastspelde, omzoomen) Er moeten nog wat mooie linten bij gezocht worden en dan is het allemaal klaar voor gebruik.
De ene giraffe die al geknipt is, ligt een beetje zielig op tafel. Hij is nogal glanzend blauw en de tafel nogal houtkleurig bruin. Dus eigelijk wil ik het liefste morgen al achter de naaimachine kruipen om een heleboel te maken. Helaas kan dat niet, want er loopt een klein ventje rond die graag aandacht wil, omdat het nu lekker vakantie is.
Dus kijken of ik morgen dan nog wat dingen kan voorbereiden om volgende week zoveel mogelijk gewoon in elkaar te naaien, zonder te hoeven stoppen om te knippen.

Daarbij worden de jurkjes in tot nu toe 3 verschillende stoffen in 3 totaal verschillende stijlen en kleurstellingen. Dat maakt het toch stiekem net leuker.
En ik heb alweer heel veel ideeën hoe ik op dit modelletje kan variëren. Het moet gewoon wel allemaal goedkomen. Nu nog stoere jongens dingen vinden die ik leuk genoeg vind om te maken, die dan ook nog eens financieel-technisch niet gigantisch duur uitkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten