dinsdag 4 mei 2010

Consuminder EEND

Ja, de 15 minnuten opruim regel werkt tot op heden vrij aardig.
Elke dag nog gedaan.
En Die oppas was er ook. Kindlief wilde dolgraag bij oma logeren en oma vond dat maar wat goed, want opa moest weer een paar dagen weg voor z'n werk.
Dus kindlief ging gistermorgen weg en komt vandaag weer thuis(misschien...)

En ik heb dus lekker 2 dagen vrij. Waarin ik vrij weinig gedaan heb. Ergens blokkeert het en eigelijk vind ik het nu even niet zo erg. Lekker met Grote Vent op de bank, onder de douche en met de WII bezig geweest (heb er spierpijn van!)
En tussen alles door kwam ik tot een waardevolle ontdekking.
Tijdens het kijken naar de film What Women Want (boel romantisch, veel geblaat, weinig nadenk) was het gewoon: ja maar ik hoef niet te zoeken naar wat ik wil. Want wat ik wil, dat heb ik al.
Enkel nog een plekje om dat permanent te maken is er nodig. En dan nog meer gelukjes erbij. En dat is alles.
Helaas heb ik voor dat alles wel weer werk NODIG. Want er is helaas geld voor nodig (en hoe ik me ook scheel spaar, een huis kan ik niet bij elkaar sparen)

Ik maak me geen zorgen meer over domme dingen. Het is niet nodig voorlopig.

Ik maak me druk over hoe ik het ga regelen om de komende maand NIKS te kopen (behalve dingen voor eten enzo)
Voor Kleine Vent is er voor 4 weken heus wel genoeg kleding in de kast om het uit te zingen. En daarna hoogstens nog wat korte broeken met heeel erg mooi weer.
En voor mezelf heb ik niks nodig. Ik ga aan de maak voor de rokken en jurkjes die ik WEL wil, maar die moeten komen van de stof die ik al heb.
Er hoeft dus niks te komen deze maand. Gewoon geen onnodig geld uitgeven.

Onder het mom van; nu kan ik het wel uitgeven allemaal, maar stel dat het over een jaar niet zo makkelijk meer is.
En wat heb ik nu nodig, wat ook niet even een tijdje kan wachten.
Ik zou graag een hele goede zonnebril hebben voor in de auto. Maar daar zal ik toch ook eerst voor moeten sparen, want het word gelijk eentje die dan 10 jaar mee kan ofzo. Zo'n hele goeie.
En verder heb ik even geen 'ik wil'.
Het is meer 'ik zou graag' en dan meestal niet eens voor mezelf. Meer voor anderen.

Dus het vrijwillig consuminderen, omdat ik het KAN en niet omdat het MOET.
Het moeten vooral voor zijn en zorgen dat dat niet gaat gebeuren.
In Mei ben ik de ConsuminderEEND. En daar mee uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen