zondag 30 mei 2010

Onverwachte vrijheid


Zomaar ineens had ik bijna een heel weekend vrij.
Kleine Vent ging op verjaardag naar oma. Rond kwart over 5 belt pappa: of Kleine Vent mag blijven eten?
Ja tuurlijk mag dat. Ik had het zelf al wel aan zien komen.
En toen ging om kwart voor 7 de telefoon weer. Weer pappa: Dat Kleine Vent graag wilde blijven logeren, of dat goed was?
Ja tuurlijk is dat goed. Ik vond het al zo heerlijk rustig.

Dus sinds zaterdagmiddag half 3 ben ik al kindloos.
En wat doe je dan?
Dan lig je tot 11 uur in bed. Pas na het middageten onder de douchen en aankleden.
En dan?
Ik ging eigelijk even winkelen, maar helaas was het weer zodanig dat ik dacht: ja vandaag even niet.
Dus dan maar gedaan wat ik morgen wilde doen en dan morgen wat ik vandaag wilde doen.
Zo stond ik dus op m'n kindvrije dag gewoon op te ruimen en de vloer te poetsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen