zaterdag 1 mei 2010

oppas of werkster gezocht

Bij wie mag ik mijn kind zo'n dag of 3 bivakeren?
Er moet echt opgeruimd worden en er moet natuurlijk gemaakt en geleerd worden.
En met zo'n kindje is dat toch net lastiger.
Ik word vrij hoorendol van hem vandaag. En niet omdattie perse zo vervelend is.
Maar alles, maar dan ook alles maakt bij hem geluid.
De grote lego politieboot die hij gisteren op de vrijmarkt gescoord had (voor €10 in plaats van nieuw voor €80 ofzo) is het helemaal en daarbij hoort natuurlijk ook het politiekantoor en alle boeven. Hele verhalen komen er voorbij.
En al die politievoertuigen hebben natuurlijk een sirene. Want dat hoort zo.
En daarbij maakt Kleine Vent die sirene heel mooi na. Op net zo'n irritante toontje.
En dat om smorgens een uur of 7!
Ik heb alleen even verzocht om even wat minder hard geluid te maken, omdat het toch niet zo lief is voor de mensen die nog WEL slapen.
Want de hele ochtend met lego spelen is beduidend beter dan de hele ochtend voor de tv hangen. Die overigens nog helemaal niet aangestaan heeft vandaag. Niet eens het nieuws. En dat mag van mij best wel even de hele middag zo blijven.

Vandaag treed in ieder geval de 'elke dag 15 minuten opruimen' regel in werking.
Elke dag 15 minuten opruimen. Met de kookwekker en dus niks langer. Maar ook niet korter.
Is voor Kleine Vent heel prettig, want dat is precies lang genoeg en voor mij ook wel. Ik hou niet zo van opruimen, maar wel van opgeruimd. Lastige combinatie dus.

En we gaan dit even de hele maand uittesten om te kijken of het werkt.
Daarbij heeft Kleine Vent ook nog de mazzel dat hij elke vrijdag naar de BSO gaat. Ook in vakantie. Niet omdat het zo nodig moet wegens werk, maar hij vindt het zo leuk. En hij had al gezien: dus mamma, dan kan ik die dag niet opruimen.

2 opmerkingen:

  1. oh das een goeie: de 15-minuten-opruim-regel!
    Waarschijnlijk gaat het dan ongemerkt en hopelijk ook zonder morren! Ben benieuwd of het ook werkt. Maar denk het wel als je zelf consequent bent...

    BeantwoordenVerwijderen