zondag 20 juni 2010

(be)spaar tik

He gaat allemaal eindelijk een beetje de goede kant op.
Hopelijk komende week eindelijk eens goed nieuws op het werkfront (dat ik dus kan werken als 'website uploader') Ookal gaat het maar om een supertijdelijke baan, het is gewoon fulltime en met gerekend naar minimumloon, dan kan ik toch even 3 keer zoveel sparen als in een normale maand.
Daarbij doe ik heel erg m'n best om geen loze dingen te halen.
Dat ik ondertussen elke maand niet zo erg uitkom met het gestelde budget, komt vooral omdat m'n spijkerbroek ineens besloot te scheuren, kindlief ineens dik hard ging groeien en dat ik elke keer m'n losgeld in de pot mik.
Dus pot mag overigens nog 6 weken groeien, dan gaattie open. Na wegen en even rekenen gaat het om minimaal €150. Das toch leuk als extraatje voor de vakantie.
Die ik dus misschien wel compleet werkend doorbreng. Maar dat zien we wel.

Maar na al dat gereken met dat geld, dan ben ik dus steeds bezig met waar ik dan geld aan uitgeef. Op het moment is dat vooral aan vervanging van kleding bij mij en nieuwe passende kleren voor kindlief. En tussendoor al allerlei dingen die dus straks voor eigen huis erg handig zijn. Het enige wat ik nog mis, zijn pannen. Verder heb ik het meeste 'dure' essentiele materiaal gewoon in de kast staan.
Ik doe zo erg m'n best om heel hard te sparen voor een eigen huis, gewoon omdat het nu eindelijk wel eens moet.
Ik word eind oktober al weer 25. En het liefst zou ik dat voor mezelf vieren in een leuk huisje.
Maar ik doe verwoede pogingen om dus niet te erg te vervallen in het NIET geld uitgeven. Daar waar ik met Kleine Vent op vrijdagmiddag altijd even een ijsje ga halen en op een vrije middag soms ineens besluit naar de bioscoop te gaan, dat moet blijven. Want dat hoort erbij. Ik (be)spaar juist om al dat soort leuke kleine dingen te kunnen blijven doen. Anders word ik gek....

1 opmerking:

  1. ja je moet idd wel leuke dingen kunnen blijven doen, gelukkig zijn er ook een hoop leuke dingen die niet zoveel geld kosten.

    Wel eens gehoord van speelboerderij Pierewiet in Nieuwvliet? Daar ging ik nogal eens op de fiets naar toe met de jongens voor een weekendje, tentje mee. De jongens genoten en zag ik van een hele dag niet, zelfs bijna geen tijd om te eten of drinken.

    Wel lekker dat je werk hebt gevonden en op zich geen vervelend werk ook toch?? En ik neem aan dat je dit gewoon lkkr thuis kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen