vrijdag 25 juni 2010

huis??

Daar waar ik me eigelijk nog helemaal klaar voelde met alles en dat huis helemaal niet meer zag zitten, want het ging er toch niet inzitten dit jaar.
Want ik wil perse werken voor er een huis komt. Het moet niet, maar is wel zo prettig.

Maar toen werd ik door moeders op een huis gewezen. Een koophuis wel te verstaan.
Daar waar ik nog helemaal niet naar gekeken had, want alle huizen binnen budget waren te klein, te ver weg of te vervallen om in te wonen.
Maar dit huisje, dat was een stuk groter dan dat we kunnen huren (met tuin!), is in een buurt die zodanig opgeknapt wordt dat het echt heel fijn is en wordt om te wonen, voorzien van fatsoenlijke keuken en (wel vrj mini) badkamer en met 3 slaapkamer en slaapzolder. En daarbij: binnen het budget als wij een huis zouden willen kopen.

Met enkel glas en geen cv, maar heel goed bewoonbaar zonder aanpassing. Daarbij hoef je niet eens iets te doen aan dit huis, het wordt meer waard. Daar waar nu namelijk een hele serie lelijke huizen staan, komt er een mooi parkje en de andere lelijke huizen in de buurt worden afgebroken en vervangen door mooiere. Dus waardevermeerdering, zonder eigen investeringen. Daarbij is op korte/lange termijn dubbel glas en cv best handig en ook wel de bedoeling.

En hoewel huisje binnen budget zou zijn, mochten we zover willen gaan, dan is er de optie om ontzettend af te dingen. Huis staat al 1,5 jaar te koop.

Dus binnenkort gaan we toch maar even kijken......

3 opmerkingen:

  1. Bedenk wel dat er waarsch ook een reden is waarom een huis al 1.5 jaar te koop staat! Ben zo al een paar keer teleurgesteld geweest! Maar toch, veel succes hiermee: )x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zullen ook echt niet zomaar dat huisje kopen.
    Omdat er dus geen dubbelglas en geen cv inzit, is het natuurlijk al lastiger verkopen.
    Daarbij vinden veel mensen 3 jaar lang bouwverkeer langs je huis niet zo leuk, denk ik.
    Als we het gaan overwegen, gaan we toch zeker eerst kijken om te kijken of we zelf niks kunnen vinden. En waarschijnlijk een bouwtechnische keuring. Dan weet je precies hoe en wat.
    Maar zover zijn we nog lang niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat klinkt als de moeite waard! Ik kijk altijd graag naar Engelse woonprogramma's en daar hameren ze er altijd op dat het goed is als je nog wat kunt verspijkeren aan een huis, omdat dan de waarde toeneemt.

    Het klinkt alsof dit huis daar in alle rust de mogelijkheden voor biedt. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen