woensdag 23 juni 2010

Wat je wil....

Soms zijn mensen ontzettend verhelderend.
Ik was gisteren helemaal klaar met alles.
Het ging gewoon WEER mis en ik kan er echt steeds niks aan doen.
Ik was het helemaal beu, geen zin meer en vooral erg gefrustreerd en chagreinig.

Bekende van me zegt: en wat voor nut heeft dat? Die energie die je er nu insteekt om gefrustreerd en chagreinig te zijn? Daar moeten nuttigere dingen mee kunnen.
Hij vraagt: Wat wil je? Niet nadenkend over wat kan of wat handig is, maar gewoon wat je WIL.
En dat is toch wel redelijk waar ik nu voor leer, maar er is nog zoveel meer.
Ik wil zoveel, daarom is er geen werk dat precies past in wat ik wil.

Zijn conclusie was vooral: Ga zorgen dat je in 1 ding goed wordt, goed genoeg om daarin voor jezelf te beginnen op een goede manier. De rest kan namelijk er dan bij, als je dat wilt, maar je moet kiezen. 1 ding tegelijk.

En dat kan ik niet. Ik kan niet maar 1 ding tegelijk doen. Dat kost zoveel moeite.
Dus ga ik qua hobbymatig maar 1 ding tegelijk doen.
Ik ga gewoon op vaste tijden studeren en daarnaast op vrije dagen (dus zonder mensen) werken aan dat ene.
Maar wat ik nu moet kiezen.....
Ik gok eerst op verder gaan met Het Schaap, maar dat heeft dus weer meerdere dingen. Daarom wil ik het juist.


Het is wel ontzettend moeilijk te zeggen wat je precies wil. Als niemand dat ooit gevraagd heeft, je er nog nooit zo heel bewust over nagedacht hebt. Dat deed ik niet. Maar ik ben druk met mezelf nu. Dus dat hoort er wel bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen