woensdag 7 juli 2010

Als de wereld je iets wil zeggen...

Alles lijkt te gillen naar me: koop nou gewoon dat huis!
Ik verdien dus per uur netto wat ik bruto verwachtte. Extra inkomsten dan verwacht. Geen gouden bergen, maar het zou toch mooi elke week de boodschappen zijn. Had voor de hele maand gerekend wat ik straks in 2 weken verdien. Bijna lief

Daarbij stond er vanmorgen in de lokale krant: Zeeland heeft extra subsidies voor isolatie huizen.
Dus kun je nog eens extra €1400 subsidie krijgen met wat wij aan het huis moeten doen. Bovenop de subsidies die het rijk al geeft.
Daarbij bleek vanmorgen dat ik de kosten allemaal wel heel erg ruim had gerekend, wat ook elke maand geld zou schelen. Daarbij reken ik natuurlijk niet met de meest voordelige hypotheek, want die weet ik zo uit mn hoofd echt niet.
Het blijkt steeds meer en meer mee te vallen.

De wereld wil echt weer lief voor me zijn denk ik. Alles lijkt ineens de goede kant op te gaan.
En toch denk ik: ik doe het zelf. Ik zorg zelf dat er goede dingen gebeuren.
Ik kan mezelf weer recht aankijken in de spiegel (bij de kapper ;) )
Ik heb geen problemen meer met mezelf. Enkel nog wat verbeterpunten. Maar wat wil je, ben nog veel te jong om perfect te zijn. Maar ik weet niet waar het in zit, maar ik vind mezelf leuker ofzo.
Ik zat dus maandag bij de kapper in de stoel. En ik zat daar en ik dacht: ik ben anders dan vorige week. Geen idee hoe het komt. Maar ik ben anders. En met mezelf nu, daar kom ik verder mee. Het verlegen is er zomaar ineens een beetje af. Ik heb geen idee waar het heen is, maar het is een stuk weg. Niet helemaal en het blijft lastig soms, maar gewoon zeggen wat ik wil, dat gaat. Naar iemand toe durven lopen en gewoon iets vragen. Niet bang zijn dat ze je gek vinden ofzo, omdat je iets niet weet.

Ben dus nu pas net toe aan wat ik m'n kind al die tijd probeer te leren. Hopelijk duurt het bij hem niet zo lang.


(en de minst voorspelde finale voor zondag is bekend: Nederland-Spanje. Nu hopen dat kindlief zich gedraagt, dan maggie kijken)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten