maandag 5 juli 2010

Daar gaan we weer....

Moet even spuien hoor.
Want het is weer zo ver.

Kindlief komt thuis met een prachtig rapport. Beter kan haast niet.

En tijdens het rapport gesprek draait het vanaf de eerste minuut om zijn gedrag. Ja want leren, dat doettie goed. Daar is namelijk niks mis mee.
Zijn gedrag daarentegen is zo verschrikkelijk en erg dat er over niks anders meer gepraat kan worden geloof ik.
En elke keer ga ik weg bij zo'n gesprek met een verschrikkelijk naar gevoel. Omdat er weer niks nieuws en niks zinnigs uit gaat komen. Ookal heb ik iets al 20 keer gezegd of aangegeven. Er zit totaal geen schot in.
Er zou namelijk totaal geen verbetering in zijn gedrag zitten op school.
En dat ik me toen hardop afvroeg waarom het dan bij de BSO, de Judo en in de speeltuin allemaal wel fantastisch gaat. Dat ik zelf maar even subtiel de conclusie trok dat het vast iets met school is dan. Dat daar toch iets is waar hij dan moeite of problemen mee heeft.
Dat ik namelijk denk dat hij moeite heeft met de juffen. En waarschijnlijk ook een beetje met de klas, waar het niveauverschil echt geweldig groot is.

Maar weer was er weer het punt dat hij geen inlevingsvermogen heeft. De juf maar even uitgelegd dat hij dat wel heeft, maar dat hij er, naar mijn idee alleen anders mee omgaat, dan de gemiddelde 6/7/8 jarige. Dat hij eerst eens goed nadenkt over dingen.

En hij schijnt ook alles letterlijk te nemen. Alleen was ze even niet zo handig met het voorbeeld. Want dat is niet iets letterlijk nemen, maar gewoon goed luisteren en anderen ook willen laten luisteren.
Als je hem vraagt een appel weg te gooien, dan vliegt er heus geen appel door de ruimte. Maar hij gooit hem netjes in de bak, omdat hij weet dat het daar hoort


Morgen weer een gesprek, maar dan met iemand erbij die er schijnbaar verstand van moet hebben. Ik heb geen idee, ik ken haar niet. Maar we gaan het zien.
Ik neem in ieder geval even wat materiaal mee, zodat ik even kan vragen of ze dat ook kennen en of het passend is voor Kleine Vent.
Omdat ik benieuwd ben of ze hem echt persé in dat vakje willen stoppen. Of dat ze serieus overtuigd zijn dat mijn kind een "enge" stoornis heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten