dinsdag 6 juli 2010

De aanhouder wint.

Eindelijk had ik dus een gesprek met iemand erbij die anders tegen de hele 'school-kind' situatie aankijkt.
Na bespreking van de feiten werden er dingen beter bekeken en besproken. Waar ik, als moeder, de problemen zie en waar juf vooral de problemen ziet. Dat bleek maar een klein stuk overeen te komen.
Deze mevrouw (die ervoor geleerd heeft) is er nog altijd niet van overtuigd dat Kleine Vent middelmatig is. Want zijn gedrag kan verklaard worden door meer- of hoogbegaafdheid. Maar ook door andere dingen.
En zij stelde voor: laat dat kind een IQ-test doen, dan zijn we in ieder geval IETS wijzer. Voordat we allerlei therapie├źn gaan loslaten op kindlief, eerst eens kijken wat er nu daadwerkelijk scheelt.
En na mijn aandraging van overige situaties met veel kinderen: ik denk niet dat mijn kind autisme heeft. Daar waar de overeenkomsten in gedrag bij autisme en hoogbegaafdheid veel overeen komen, zet ik m'n kaarten op hoogbegaafd, omdat hij eigenlijk alleen in de schoolsituatie heel erg veel moeite heeft.

En zowaar liep ik weg met een gevoel dat er eindelijk iets gedaan ging worden. Krijg ik het namelijk niet voor elkaar om kindlief te laten testen, dan wordt het zo snel mogelijk in het nieuwe schooljaar gedaan.
En ookal vinden ze nog altijd dat kindlief waarschijnlijk een vorm van autisme heeft of kan hebben, ze gaan in ieder geval iets DOEN. En dan iets doen in de richting die ik graag wil. Want omdat de juf besloten heeft dat mijn kind autisme heeft, betekend niet dat hij het heeft.

Eindelijk even de rust dat het dus nog maar minder dan 3 weken is tot het vakantie is. Dat we dan eindelijk verlost gaan zijn juffen die Kleine Vent al gelijk in een vakjes probeerde te stoppen, zonder zinnig onderzoek. En dan in de klas bij 2 juffen waar hij nu al fan van is.



En terwijl ik eigelijk dit enkel een heel blij logje ging maken over hoe ik eindelijk gehoor kreeg op school, moet er natuurlijk even gezegd worden dat nederland gewoon gewonnen heeft van uruguay en dus zondag de WK-Finale gaat spelen. Tegen Duitsland, tenzij er iets heel geks gebeurt morgen.
Dus Kleine Vent gaat helemaal gelukkig zijn, want als hij lief en braaf gaat slapen de komende dagen, had ik besloten dat hij in ieder geval de eerste helft mag zien. Als hij nu echt heel lief gaat zijn of Nederland is het winnen, dan maggie misschien wel langer blijven zitten.
Maar maandag gewoon wel naar school. (ben ik blij dat ik maandag waarschijnlijk vrij ben)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen