zaterdag 10 juli 2010

Mediterane dagen



Zo voelt m'n dag een beetje. LUI!
Heerlijk in de schaduw blijven op het warmste van de dag. Lekker een spelletje doen met Kleine Vent of toch nog even tussendoor een stukje van de Tour kijken. Vanmorgen op m'n dooie gemakje het balkon een beetje opruimen (wat makkelijk is, want de meeste plek word ingenomen door m'n in een hoekje gemikte tent, die opgevouwen moet worden).
Straks nog even een zonnebloem of 3 verplaatsen naar een grote behuizing en misschien nog even vegen, zodat ik weer naar de bakken kan zonder eerst schoenen aan te trekken.
En dan vanavond, met kind in bed, lekker op balkon zitten met een boek. Een leerboek, dat wel. Want ik begin weer te makkelijk te worden. Ik moet er echt weer hard voor gaan werken.

Maar er is nog zoveel anders wat ik ook wil. Ik ben ook bezig om, vandaag nog, dingen op te zoeken over het Wilhelmus. Omdat er dus een hele discussie is over de betekenis en dat het niet eens veranderd moet worden. Kindlief vindt het allemaal maar wat lollig en interessant. Mooie kapstok om even een beetje nederlandse geschiedenis erbij te halen. Want wie is die man dan, waar het zo mooi over gaat.
Het is natuurlijk ook gewoon een spannend verhaal, dat helpt natuurlijk met de aandacht van Kleine Vent.
Gewoon een poging doen met hem zelf iets te leren. Kijken of we er allebei geduld voor hebben.

1 opmerking:

  1. Dat kindlief dat leuk vindt. Ik vond dat vroeger ook reuze interessant.

    BeantwoordenVerwijderen