donderdag 1 juli 2010

Trots mamma's

om even op een totaal ander onderwerp over te gaan.
Want ik ben even klaar met zeuren.
Nu even wat leuks:
Een mooi filmpje
In dit filmpje zijn 2 items te zien waarbij het boek PUUR aan het bod komt.
Ik ben sinds 3,5 jaar ontzettend fan van de fotografie van MeRy.
Ze maakt hele mooie plaatjes en tegelijk ook ongewone portretten. Het is weer eens een goede afwisseling op al het standaard werk wat je bij elke doorsnee fotograaf tegenkomt.

Nu wil het feit dat ik het boek PUUR in de kast heb staan hier. En dat ik daarbij ook een stuk van een zaterdag editie van het AD heb liggen.
Ik sta namelijk met Kleine Vent in het boek. En zoals vele dames was de keuze daarvoor eigelijk puur egoistisch. Een mooi project om aan mee te werken, maar veelal was de keuze gemaakt, om op die manier echt mooie foto's te laten maken. Om weer trots op jezelf te zijn of juist laten zien hoe trots je al ben.
Ik had 1 van de oudste kindjes uit het boek. Het zijn veelal zwangere dames en kleine beebjes. Die van mij was 3,5 alweer.

En na dat gesprek en de foto's, wat bij elkaar echt een half uurtje duurde, was voor mij duidelijk dat ik echt wel trots mocht zijn op m'n kind en vooral ook op mezelf. Want ondanks alle maatschappelijke tegenstand juist wel een kindje grootbrengen.


Nu is mijn verhaal lang zo spannend niet als de verhalen in het boek. Sommige meiden hebben echt heftige verhalen en die staan lang niet allemaal erin. Ik heb het genoegen gehad om een aantal meiden te ontmoeten tijdens de tentoonstelling.

En toen ik ineens op een zaterdagochtend de krant opensloeg en mezelf bijna paginagroot in een landelijke krant zag staan, was het natuurlijk onwijs schrikken, maar ik was ook wel trots. Ik stond gewoon in de krant, omdat ik een trotse moeder ben. En ik vind dat elke moeder maar gewoon trots moet zijn op het feit dat je moeder ben. Als je bereid ben zo goed mogelijk voor je kind te zorgen, dan ben je het waard om trots op te zijn. Of je nu 16 of 36 ben.
En elke keer als ik langs de kast loop en dat boek zie staan, dan weet ik weer waarom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten