woensdag 21 juli 2010

Tuin opruiming

Na jaren het stiefkindje van het huis geweest te zijn (wat een nare uitdrukking eigelijk) is deze keer de tuin echt aan de beurt.
Inmiddels is het tuinhuis netjes geschilderd, zijn er 2 hele grote blauwe tonnen de grond in gegaan, een struik of 7/8 eruit gehaald, 2 bomen eruit en sinds vandaag ligt een kwart van onze grootste boom in stukken op een berg.
Hierdoor kwamen er ineens ontzettend veel wilde pruimen waar ik dus nu wel bij kon. En die dus nu in 5 ijsbakken staan te wachten tot ik er iets mee ga doen.
Nu kwam ik dik toevallig deze methode tegen voor kersensap en kersenjam
Maar dat kan natuurlijk met deze pruimpjes ook.

Dus wil ik nog voordat ik een weekje richting gelderland vertrek een beetje sap en jam maken van alle pruimpjes die al helemaal rijp zijn.

En Kleine Vent bedacht dat het vast wel lekker zou zijn als je er een taart van zou maken. Nu wil ik dus nog altijd graag een keer een taart met fruitvulling maken, dus zo'n slecht idee was het niet. Wil graag in de vakantie een aantal dingen testen voor taarten. Want ik heb het wilde plan opgevat om weer eens wat mooie taarten te willen maken (met het oog op verjaardag van Kleine Vent)
Hopelijk breng ik het er steeds beter van af, want ik vind het zo leuk om mooie dingen te maken.

1 opmerking:

  1. lekker altijd he, dat bakken en jam maken e.d.
    Ik noem het meestal heksenbrouwsel.....haha Zo voelt dat een btje als ik daarmee bezig ben. btje van dit, btje van dat.....

    BeantwoordenVerwijderen