donderdag 26 augustus 2010

boodschappen...

Nu heb ik deze week zelf alle boodschappen gedaan. En natuurlijk niet zo netjes, want het is vakantie en we houden wel van lekkere dingen tussendoor.
En toch lukte het me deze week om voor 3 mensen 5 dagen eten te verzorgen, inclusief lekkere broodjes (die dan weer goed waren voor 2 keer lekkere lunch) en een ijsje bij de MAC.
Deze week was er €70 voor de boodschappen. Nu kan het makkelijk hoor, ook voor 4 a 5 mensen. Maar deze week was alles ineens zo op. De kaas, het wasmiddel, de bakboter, de aardappelen, vaatwasmachinetabletten. En dat moest er wel zijn deze week.
Zojuist dus de laatste boodschappen gedaan, met daarbij alvast een extra fles cola, 2 pakken sap extra, lekkere broodjes voor m'n verwendagje morgen en wat lekkers bij de koffie voor zaterdag.

M'n oma vindt het nog altijd een kunst dat ik goedkoop boodschappen kan doen. Maar het is niet moeilijk, vaak zijn goedkopere merken gewoon net zo lekker of zelfs nog lekkerder. Het is niet eens dat ik er echt heel erg op let vaak. Omdat ik niet zo vaak de boodschappen doe.
Tijdens de periode dat m'n moeder bezig was met de chemorotzooi, deed ik alle boodschappen. En het hoeft dus echt niet duur allemaal. Ik vind het nog leuk ook.
Maar in zo'n week als deze, let ik niet erg op, want het is maar voor een weekje. Maar ik weet dat ik wel economisch goed kan boodschappen doen. Het gaat helemaal goed komen met mij.



(had ik niet ergens een voornemen om wat minder hectisch te schrijven?)

1 opmerking: