woensdag 25 augustus 2010

Eindelijk nieuw uiterlijk

Zo, eindelijk een nieuw uiterlijk voor het blogje.
Nog lang niet klaar, want helemaal tevreden ben ik er nog niet over.
Maar dat komt ook wel weer.
Na 2 hele luie dagen, waarbij Kleine Vent elke dag 2 dozen van lego compleet in elkaar bouwde en ik vooral erg lui was en niet meer deed dan nodig, was het vandaag tijd om weer te werken.
De vloer van de woonkamer is geveegd en gedweild, de was is gedaan en hangt lekker buiten en de deuren zijn van de zwarte vingers en handjes verlost.
Morgen weer een stuk verder gaan. Dan word de keuken eens even goed opgeruimd. Is best nodig zo na de verjaardag.

Kindlief ligt nu lekker op de bank een mooie film te kijken en uit rusten zover als dat kan bij hem en kruip ik dus even achter m'n schermpje. Ik heb er niet al teveel tijd voor deze week. Pas na half 10 savonds is het rijk voor mij alleen en kan ik rustig achter m'n laptopje kruipen.
Ik ga vanavond weer een kleine studieplanning maken voor na de vakantie. Die duurt tenslotte nog maar 1,5 week. Dan wil ik echt weer stevig aan de bak en een zo'n groot mogelijk stuk van de studie 'achterstand' weer inhalen voor november, als de nieuwe lading spullen komt. Dat betekend wel even heel erg hard werken. En dat er dus een boek meegaat richting Efteling volgende week.

Ondertussen ben ik dus nog altijd bezig met veel sparen en heb ik een groot stuk van de bedachte bedragen voor komende maand al weg kunnen zetten. Daarmee het geplande doel van €3000 voor dit jaar al halend. Dus volgende doel is gewoon €4000 voor dit jaar. Als het een beetje meezit is dat makkelijk te halen. Mooi spaarpotje voor zoiets als een huis (of tandarts als ik besluit de rest van m'n bekkie te laten doen)

Er is inmiddels ook een nieuwe grote spaarpot gearriveerd voor de vakantie van volgend jaar alvast. Er zit al een beetje kleingeld in. En Kleine Vent stopte er afgelopen week ook al €5 in, die hij verdient had met de boodschappen van oma 'boven' naar boven te brengen. Hij is er zelf ook helemaal mee bezig. Met vlagen dat wel, maar ik vind het al heel wat. Hij heeft nu ondervonden dat dingen echt wel best veel centjes kosten en dat je ervoor moet sparen. Ook dat dagje dierentuin of dagje pretpark.
Hij krijgt binnenkort een eigen spaarrekening, waarop hij al z'n zakgeld en verjaardagsgeld kan sparen als hij wil. Omdat hij nogal goed is in sparen, vond ik het wel tijd worden. Zo kan hij nog meer leren met geld omgaan. Dat vind ik erg belangrijk.

3 opmerkingen:

  1. mooi je nieuwe uiterlijk!! zeker dat paars en zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig hoor! (op alle gebieden; ik ben niet erg consequent met sparen als het op kindlief aankomt... zucht)
    En idd een mooi potje hebben jullie vergaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke site. Je bent goed bezig, ook met kleine vent.Hulde!!

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen