zondag 22 augustus 2010

even reageren

Okay. De reactie op mn vorige bericht deed me toch redelijk in de verdediging schieten.
Ik heb al 4 jaar gestudeerd met een kind (toen nog heel klein)
Daar heb ik netjes mn diploma gehaald. Als ik geen moeite zou hebben met een fulltime baan in de Randstad, dan was ik allang vertrokken. Maar helaas wil ik mn kind hier int Zeeuwse laten groot worden.
Daarbij wil juist omwille van Kleine Vent niet fulltime werken. Ik vind het namelijk leuk om dingen te ondernemen met mn kind.

De reden waarom studeren niet altijd zo lukt, is juist mn huidige lokatie.
Er is het afgelopen jaar zoveel voorgevallen in onze familie en juist omdat ik nog thuis woon, kan ik er geen afstand van nemen. Dit zorgt voor zoveel 'rotzooi' in mn hoofd waardoor er moeilijk plek is voor nieuws.

Daar bij optellend dat ik niet perse een huis hoef te kopen, maar vooral op zoek ben naar een eigen plek.
En het feit dat ik daarvoor gewoon afhankelijk ben van vriendlief is voor mij uiterst lastig. Er is namelijk geen huisbaas of bank die ervoor kan zorgen dat ik een huis krijg, zonder vast werk. Ik zoek dus werk wat ik parttime kan doen, maar dan met meer zekerheid.

Ik zal ook geen huis kopen wat financieel maar allemaal net kan of waar zoveel aan gedaan moet worden dat je eerst een half jaar moet klussen. Juist door onze keuze om een huis te kopen op 1 salaris, zijn de vaste lasten hoe dan ook te dragen. Mijn inkomsten zijn extra daarin. Maar ik hou van zekerheid en wil graag zelf ook werken.

Overigens staat op dat lijstje van mij ook studeren. Ik ben namelijk veel te eigenwijs en is de studie veel te leuk om te stoppen. Ik mag er 6 jaar over doen, maar mijn begindoel was 4,5. Dat is,ondanks alles, nog steeds het doel.

Zo. En dat moest er even uit. Volgende keer ben ik vast verstandiger en krijg ik op mn 17e geen kind, zodat ik braaf kan studeren en netjes kan gaan werken, zoals sociaal wenselijk.
Ik doe dingen nu eenmaal net even anders dan normaal.

6 opmerkingen:

  1. waarschijnlijk had ze de reactie niet zo bedoeld, en dan nog vind ik dat jij niet in de verdediging hoeft te gaan. Het is jou leven, dat jij leeft zoals het jou het beste lijkt of wat je overkomt. Alles wat je overkomen is en gedaan hebt heeft gemaakt wie je bent en volgens mij is daar niets mis mee toch??? Lekker leven en laten leven. Gewoon naar je buik luisteren.
    Hoe is het trouwens met de testen van kleine vent?? Al iets bekend?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook vast heel aardig bedoeld.
    Maar ik word al jaren voorzien van vriendelijke 'suggesties'.
    ALs ik die had opgevolgd, had ik nu geen diploma Grafische vormgeving gehad, was ik niet aan een nieuwe studie begonnen en had ik ook geen werk gehad.
    Het is zo vaak dat iedereen het beter weet, hoe het met mij zou moeten, dat het me nogal de keel uithangt.
    En vaak bedoeld iedereen het heus wel goed, maar met halve informatie is het lastig oordelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daarom..... dus lekker blijven doen wat je al doet en wat ik al zei volg je buik. Dus je gevoel, doe ik ook al jaren ik zou niet eens anders kunnen. Ik wordt ook altijd voor gek versleten totdat........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, sorrie dat je je voelt aangevallen... Was beslist niet mijn bedoeling. Ik herken me juist in jouw, in hoe ik was. Ik heb enorm respect voor je, zo jong je verantwoording nemen voor een kind en een lief. Alle respect hoor! Het is je gegund!
    Maar echt: wij zitten in het proces van het opknappen van (oud) huis. En echt, het valt niet mee!
    En echt, studeren is slim van je. Hartstikke goed juist. Maar huren is geen schande hoor. En wel een stuk relaxter.
    En sociaal wenselijk: ah joh: dat deed ik op jouw leeftijd nog wel, maar al lang niet meer als de mensen in kwestie me niet boeien!

    Maar goed: even iets leuks nog dan?
    Mijn kleine vent is ook dol op lego, samen met papa. Heerlijk!
    Prachtige taart. Je bent een fantastische lieve jonge mama!
    Ga zo door!
    Ik was een veel en veel grotere losbol dan jij nu al!
    Was goed bedoeld en ik ga je volgen, key?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PS: ik doe ook altijd alles anders dan de rest! Heerlijk! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Snap ook wel dat het goed bedoeld was hoor.
    Maar er is zoveel gebeurt het afgelopen jaar en soms reageer ik nogal heftig op dingen, terwijl het niet nodig is.
    We waren ook dus eigelijk van plan om te huren, maar als het huisje wel iets was geweest(dus niet met zulke opknapwerkzaamheden) was het een geweldige kans en investering geweest.
    Helaas bleek het niet zo te zijn, dus nu weer verder. We gaan wel zien wat de tijd brengt.

    BeantwoordenVerwijderen