vrijdag 20 augustus 2010

Iets met dat huis...

En toen dacht ik ineens: hee, dat huis van ergens een tijdje terug.
Had ik daar nou al een blogje over gemaakt. Over hoe grappig het was?
Bleek dus van niet.
Nou, dat huis wat er leuk uitzag op de foto's, bleek vooral erg klein en heel erg krakkemikkig te zijn.
We gingen dus kijken. Bij binnenkomst zakte vaders bijna door de woonkamervloer, omdat de houten balken verrot waren. Ik lag gelijk in een deuk en wist eigelijk wel hoe laat het was.
Dus verder maar gelijk naar boven gelopen. De trap was netjes en goed, maar boven wat het zo gek ingedeeld dat je eigelijk alleen een slaapkamer met inloopkast ervan kon maken en een berghokje. Met allerlei mooie ideeen ervoor, maar wetend dat we het toch niet gingen doen. Dus kwamen er steeds gekkere dingen. Een grote slaapkamer, met inloopkast en dan die ene 'slaapkamer' ombouwen tot ensuite badkamer ervoor. De oude badkamer eruit en dan de dakkapel helemaal uitbouwen boven de keuken en dan een extra slaapkamer maken. De trap naar zolder moest ook anders.
Die oplopend stootte ik dus al m'n hoofd, het daadwerkelijk de kamer inkomen bleek ook nog een beetje een cirsustruuk. Geeft leuke taferelen met iemand als ik.
De tuin bleek ook uiteindelijk zo klein te zijn dat je er 1 stoel in zou kunnen passen en als je echt alles eruit zou halen, misschien 2 met een tafeltje.

De makelaar snapte er niks meer van. Hoe meer we tegen kwamen, hoe meliger we werden en hoe meer er gelachen werd. Het huis is qua ruimte niet ideaal en de kosten die het met zich mee zou brengen gewoon niet rendabel. Maar die mevrouw die ons aan het rondleiden was, die snapte het niet meer. De plannen werden steeds wilder en haar ogen steeds groter.

Het gaat dus totaal niet dit huisje worden en ondertussen kijken we heel rustig verder. Het is dus niet dat er haast bij is. Daarbij gaat het op het salaris van Grote Vent en die gaat schijnbaar per 1 september meer verdienen. Maar hoeveel is nog even de vraag. En misschien heb ik spontaan ook wel ineens een baantje. Je weet nooit hoe het gaat lopen.

1 opmerking:

  1. Hey Lotte: ik kom via via hier terecht. Enne, een studie en een kind? Petje af. Laat ik je een goede tip geven: richt je nu eerst op je studie, anders krijg je later spijtspijtspijt (ik weet wat het is, ben door ziekte afgehaakt, en dan wordt dat ***bijbaantje je enige perspectief). En met alles wat je al moet een huis kopen met een krap budget?
    Ik zou zeggen: niet doen!! Met een paar jaartjes heb je een goede baan en dan is huis kopen stukken leuker!!!
    Ik weet niet in welke regio je zit... maarre in onze regio zijn de huizen niet duur, we hadden ook hier slechts een krap budget; we kochten een huis voor 135.000 (van de bank, 'een (uitgeleefd) opknappertje' en we hebben er in 5 jaar tijd 51.000 euro ingestopt (lees: grotendeels hypotheek). Het huis is het wel waard geworden (vlgs eigen huis taxateur) maarre, ik had dit niet willen doen met én kind (hebben we) én baan (én ziekte) én studie....

    Ik zou ook je lijst in de wilgen hangen en gaan studeren!!!
    "don't do like I have done"!

    Er is nog tijd zat om een huis te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen