dinsdag 14 september 2010

Druk Druk Druk Druk

Vandaag heerlijk "bijgekletst" met 2 vrienden van me.
Het was heel gezellig en hebben veel gelachen, lekker een pot thee leeggemaakt en een broodje gehaald bij de lekkerste broodjeszaak in de buurt en lekker op de boulevard opgegeten. Boel gezellig allemaal. En heerlijk uitgewaaid.
Waarbij ik me bewust realiseerde dat ik dit soort dingen echt heel leuk vind, maar het komt maar zelden voor. Best jammer.

Verder begonnen met het maken van beschrijvingen voor m'n advertenties.
Ik ga dus niet 3 weken bezig zijn met het online zetten van die dingen, omdat ik steeds moet nadenken over wat er nou bij moet komen.
Gewoon een word-documentje maken met alle beschrijvingen. Scheelt enorm veel werk straks. Zeker als ik iets er opnieuw op moet zetten.
Daarbij gebruik ik vrijwel altijd dezelfde laatste 2 regels. Scheelt ook weer veel typen.
Nu dus een stukje van de boeken gedaan. Die kopieer ik mooi van Bol en wat ik daar niet vind, moet ik zelf maar overtikken. Helaas heb ik vrij veel boeken die ze niet verkopen en moet ik alsnog aan de slag. Maar het is al beetje sneller.

En dan komt alle kleding nog. Ik wil namelijk alle kleding en boeken het eerste online hebben. Dan komen de dvd's en dan al het speelgoed en overige dingen. Dan hou ik het een beetje op orde.
Ik bedacht dus ook nog: ik moet nog zo ontzettend opruimen in m'n woonkamer en in Kleine Vent z'n slaapkamer. En in het tuinhuis staat ook nog zoveel. Ik moet uit alles gewoon (haalbaar) €450 kunnen halen. Met alles weg, zeker wel. Alleen gebeurt dat natuurlijk niet. En zal ik zeker nog wel 3 snuffelmarkten moeten doen, wil het weg zijn. Maar ik ga er voor. Ik wil €150 voor lichtjes, €50 voor leuke dingen pot, €150 voor lange termijn sparen en ook nog €100 richting sportfonds voor mij.
Omdat ik toch wel weer wil gaan sporten. En ik kwam dus mooie sportschool/fitnesscentrum tegen, wat de lessen geeft die ik wil doen, op tijden dat ik kan. Alleen is het dus weer lekker prijzig. En daar ga ik gewoon voor sparen. Daarbij rekende ik ook even dat wanneer ik 4 uur per week sport (wat het streven is) deze sportschool mij €3,45 per uur kost. Niet erg veel, maar toch. Als je dat niet doet, schiet dat bedrag natuurlijk omhoog.
Maar ik ga er voor sparen. Kijken of ik voor januari het hele bedrag voor een jaar bij elkaar kan krijgen. Dat wordt nog een hele kluif, maar het motiveert. Ook de leuke dingen pot doet dat. Want hoe voller, hoe meer centjes en hoe meer we kunnen doen volgende zomer. Misschien zit er dan wel mooie vakantie in.


Ik merk wel erg dat ik vooral bezig ben met volgend jaar. Ik ben druk met werken, studeren, marktplaatshandel, Kleine Vent, Grote Vent, plannen bedenken om meer werk te genereren en bedenken wat ik nu wil voor werk. Want wat ik wil, dat is eigelijk niet te krijgen. Dat moet je zelf doen. Maar ik vind het eng. Ik ken mezelf te goed.

Dus eerst maar eens goed opruimen. Zo heb ik naast m'n dozen in de woonkamer, zeker nog wel doos of 2/3 in het tuinhuis staan en nog een paar lieve doosjes met piercings, die dan wel weinig plek innemen, maar veel geld kunnen opleveren. Het moet allemaal weg! Geld verdienen en uitgeven aan dingen die het waard zijn voor mij en voor Kleine Vent.


(verdorie! meer plaatjes lot, dat had je bedacht, wel doen!)

3 opmerkingen:

  1. Ik zit op fitness en dat kost 18,-- per maand. Daar zitten ook lessen bij b.v. Zumba. Ik zat eerst bij een sportschool die 40,-- kostte. Deze is net zo goed, maar veel goedkoper.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil dus ook graag Zumba doen. Alleen zijn die lessen bij dus alle andere sportscholen net op momenten dat ik dus niet kan.
    Het is nog altijd wel een optie hoor, alleen vind ik het een sport om te kijken of ik het bij elkaar kan klussen met marktplaats en dergelijke.
    Zo'n doel zorgt voor meer motivatie.
    En daarbij kan het heel goed zijn dat ik in januari op andere tijden tijd heb. Dus ik probeer de kosten van sportschool A bij elkaar te krijgen, wordt het dan toch B of C, dan blijven er weer centjes over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vergeet je niet te genieten van het nu??

    BeantwoordenVerwijderen