woensdag 1 september 2010

Efteling bericht

Zo!
Een heerlijk dagje gisteren. Bij Grote Vent op verjaardag geweest. Lekkere appeltaart gegeten (gebakken door Grote Vent, want dat kannie me daar goed, dingen bakken!)
Lekker kind in bed gelegd (na moe gemaakt te hebben met een paar rondjes door de straat te rennen) en hij ging wonder boven wonder goed slapen.
Later die avond zelf met Grote Vent in bed gekropen en poging gedaan tot fatsoenlijk slapen (probeer dat us, met 2 mensen in een 1 persoonsbed. We zijn handig, maar das toch best lastig).
Vandaag heerlijk ontbeten en ook nog middageten gekregen van lieve schoonouders en Grote Vent. Waarna ik met Kleine Vent rond half 2 vertrok richting de Efteling.
Eerst eens een rondje gelopen door dat mooie vakantie park wat erbij zit. Het voelt een stuk prettiger dan het doorsnee Landal park. Een stuk minder druk, geen asfaltwegen, en een stuk minder 'sjonnie en anita' gehalte ofzo. Er is iets heel anders mee.
We logeren 2 nachten in het Poorthuis. Ideale afstand van de Efteling, met 5 minuten lopen. We mogen eerder het park in, waardoor we bij veel attracties de ergste drukte kunnen vermijden. We hoeven niet te haasten omdat we vanalles willen zien en wel op tijd weer thuis moeten zijn. Ik vind het veel meer ontspannen.

En ben ik natuurlijk erg blij dat ik gewoon internet heb hierzo. Ik zit hier heerlijk aan tafel, terwijl kindlief geen enkele poging doet om te slapen terwijl hij in bed ligt en naar een mooi disney luisterverhaal luistert. Hij houdt me niet voor de gek, want ik kijk hem bijna recht aan. Hij gaat morgen ook echt in de aparte slaapkamer slapen!
Maar terwijl hij luistert naar de verhaaltjes op de harde schijf, lees ik lekker m'n logjes overal en hou ik bij hoeveel de oude Leica van m'n opa opbrengt via marktplaats, die m'n moeder in de verkoop heeft (m'n zus en ik delen de opbrengst, op verzoek van m'n opa nog) Ik speel wat spelletjes en zoek nog even wat voorbeeldjes voor een mooie Lego-uitnodiging voor Kleine Vent. Zijn verjaardagsfeestje wordt vrijwel compleet verzorgd door de mooie Lego tentoonstelling bij ons in de buurt. Daar doen ze ook kinderfeestjes en dan gaan we daarna lekker nog even wat eten bij het naastgelegen 'restaurant' en dan is het wel weer klaar. Kleine Vent gelukkig en ik gelukkig. Ik heb geen 6 stuiterende ventjes in huis en de kosten zijn niet gigantisch. Kinderen hebben onwijs lol, want Lego is echt een heilig iets inmiddels bij die 7/8 jarigen.
Ik moet enkel nog die uitnodiging maken en de datum uitzoeken.

Eerst morgen nog een dagje Efteling doen. Heerlijk ontspannen, zonder de drukte rond te kunnen lopen. En kindlief is helemaal over the moon, dat mamma dat zomaar gedaan heeft, zo'n 'vakantie' in de Efteling.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen