zondag 5 september 2010

Einde vakantie feestje!

Het einde van de zomervakantie!
Ja en ik ben net als elke moeder, ik vind het niet zo erg dat die 6 weken om zijn.
Ik vind het heerlijk om lekker met kindlief een beetje te keutelen, maar na 6 weken is het wel genoeg. Ik heb hem al bijna een jaar lang achter het behang willen plakken en in de vakantie ging het ineens zoveel beter.
Hij werd ineens weer dat lekkere ventje dat ik ken. Een stuk meer ontspannen en nu zelfs meer uitgeslapen.
Hij begint langzamerhand zelfs zin te krijgen in school.

En ik ben vooral benieuwd naar hoe het gaat in groep 4, met nieuwe juffen en een paar extra kindjes. En zijn grote vriend weer in dezelfde gang, in groep 3.
Hopelijk ontdekt Kleine Vent dat het niet erg is om soms wat verkeerd te doen en dat alles goed hebben ook helemaal niet erg is. Hopelijk wordt hij minder bang van die keersommen, waarvan hij de antwoorden zo kan opnoemen, maar zodra er een sommetje op papier staat, is het eng en weet hij het niet meer.

Maar ondertussen spendeer ik de laatste dag van de zomervakantie heerlijk rustig achter m'n laptopje zittend met een pot Earl Grey.
Ik heb wel eerst even 33 cakejes en een appeltaart gemaakt om te trakteren. Met daarbij alle cakejes voorzien van een marsepeine legoblokje. Het is allemaal klaar en heerlijk ontspannen.
Want kindlief is op verjaardag bij pappa en die eet vanavond ook niet thuis, dus ik had gewoon lekker de rust om alles snel achter elkaar te doen.

Ik ga morgen ook lekker niet zo veel doen. De was van de Efteling nog even er doorheen doen en verder zie ik wel. Ik hoef morgen even helemaal niks. Even ontvakantie-en. Weer een fatsoenlijk ritme. Het enige dat ik moet, is heel veel waterijsjes eten. Ik heb steeds last van een beetje keelpijn, dus met veel ijsjes het maar even oplossen.
En misschien ga ik morgen wel beginnen met een heleboel dingen die ik graag nog wil doen, voor Het Schaap en voor mezelf.

1 opmerking:

  1. Hier ook morgen weer naar school ;) Je traktaties klinken leuk zeg!

    Enne, beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen