donderdag 9 september 2010

Even een minder gezellig blogje vandaag. Dus als je daar even geen zin in heb, lekker wegklikken, want ik ben nu even niet gezellig.

Na 3 dagen school is Kleine Vent weer net zo aan het draken als voor de vakantie. Ik dacht dat het eindelijk de goeie kant op ging. De eerste 2 dagen gingen heel goed, maar gisteren was het al weer drama bij het ophalen, eenmaal thuis was het een stuk beter al. En vanmorgen weer.
Ze hebben daar op school luizencapes, elk kind eentje. Nu was vorig jaar het een heel drama dat die van Kleine Vent elke dag op de grond aangetroffen werd. Ik dacht ook echt eerst dat het per ongeluk was, maar het bleek elke dag expres gedaan te worden door 1 ventje. Dus toen z'n cape vandaag helemaal verdwenen leek, was het een enorm drama. Hij wilde z'n jas niet ophangen, want juf had gezegd dat het in de cape MOEST en anders zou je jas weggehaald worden. Dus groots drama allemaal. Hij helemaal boos op mij, omdat ik dus z'n jas wel even had opgehangen, om te kunnen zoeken waar dat ding dan weer gebleven was.
Ik ben gewoon weggelopen. Ik trek dat niet meer na 1,5 jaar zulk gedrag. Als hij perse zo vervelend en boos wil zijn, best, maar even zonder mij. Niet vandaag.

Want vandaag heb ik geen goeie dag. Ik ben moe, hoofdpijn en geen zin in weer een dagje met allemaal mensen om me heen. Ik baal er zo van, dat dit schooljaar er net zo uitgaat zien als vorig jaar. Daar lijkt het nu al sterk op, na 3 dagen alweer. Weer kan ik er weinig aan doen, behalve afwachten. Ik moet nu afwachten hoe zijn juffen dit gaan oppakken. Als de school z'n werk gedaan heeft, dan weten ze van vorig jaar en dat dit dus niet even een simpel klusje is (in principe wel, maar das mijn mening). Maar ik betwijfel of er uberhaubt communicatie geweest is.
Er moet gewacht worden op een nieuwe afspraak met de orthopedagoog mevrouw van buiten de school, die dan de IQ test kan doen. En dan weer wachten op die test. Kijken of daar wat zinnigs uitkomt. En of ze er op school dan ook op een goeie manier iets mee gaan doen, wat er ook uitkomt.

Ik kan niet meer wachten. Ik heb er in m'n hoofd geen plek meer voor. Ik moet altijd maar wachten op meningen en ideeen van anderen. Omdat er dan anders niks gedaan kan worden. Hoor vaak: ja dan doe je er toch iets aan?
Het is dus niet dat ik niks doe. Voor Kleine Vent, daar ben ik al een jaar mee bezig op school. Gedaan krijgen dat ze hem en mij serieus nemen. Dat ze me niet afschuiven als 1 of andere irritante moeder. Dat er op z'n minst iets gedaan wordt. Ik heb na bijna een schooljaar zeuren voor elkaar gekregen dat Kleine Vent een moeilijk rekenboek heeft gekregen na de meivakantie. Ik trek het niet als ik dit jaar weer zo ontzettend moet zeuren en moet ouwehoeren om maar 1 ding gedaan te krijgen.

Ondertussen solliciteer ik me compleet blauw. Daarbij niet kieskeurig zijnde. Alleen op tijden, niet op baantje. Maar ik ben te oud, te jong, te onervaren, te ervaren, niet passend bij elk bedrijf. Er is steeds wel iets. En het uitzendbureau komt niet verder dan: ja u kunt wel daar en daar schoonmaken.

En voor dat werk, daar kan ik regelmatig dan nog wel de motivatie voor opbrengen om daar even hard in te gaan. Dan heb ik weer iets gezien, wat wel bij mij past (en geen schoonmaak/kassamevrouw/tiepgeit baantje is) en dan ga ik daar helemaal voor. Maar nu wel met het idee: ik zie wel, kans is klein.

Maar voor school, daar kan ik zo langzamerhand geen geduld meer mee hebben. Niet meer gemotiveerd om daar WEER een gesprek mee aan te gaan, waarbij ik wegga met een nog erger gevoel dan dat ik gekomen ben. Dat ik weer moet lullen als brugman om maar 1 simpel ding gedaan te krijgen. Ik wil het niet meer. Dus als er niks verandert word. Ook niet na de test, als blijkt dat er iets is of dat kindlief gewoon slim is. Dan gaat kindlief dus gewoon naar een andere school. Het is beter voor hem uiteindelijk. Ookal wil hij natuurlijk niet. Want hij heeft heus wel vriendjes op school. Daarom heb ik het niet al eerder gedaan. Hij wil zelf perse niet.
Maar als ik het met school echt niet kan oplossen, dan maar zo. Anders gaan we er allebei aan onderdoor.

4 opmerkingen:

  1. Lijkt me een hele moeilijke situatie waar je momenteel in zit. Erg vervelend dat een school niet meewerkt, het is zo'n belangrijke periode voor een kind. Jammer hoor, je bent per slot van rekening toch elkaars rechterhand. Althans... zo hoort het te zijn, maar in jullie geval is dat niet zo. Probeer toch de moed te vinden om er (weer) iets aan te doen, dit duurt toch veel te lang zo... wat denkt zo'n school wel niet!
    Succes en hou je taai

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon nu al gaan kijken naar een andere school. In dit geval kan ik je van harte een jena-plan school aanbevelen als die voor handen is bij jou. Daar is werken op eigen niveau normaal. Er is nauwelijks klassikaal les.
    Ik heb dit wat jij nu meemaakt een half jaar aangekeken op de vorige school en na drie gesprekken waarbij de conclusie van de juf iedere kaar was dat het kwam omdat hij 'enigst kind is'. Ben ik vertrokken naar een andere school.
    Moest ik op de vorige school preken om hem op tijd op school te krijgen en negeren dat hij 'buikpijn' had en huilde als ik weg ging. Nu wil hij zoveel mogelijk overblijven en stond te trappelen om weer te beginnen na de vakantie!

    Kijk!! Zo kan het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al een tijdje een andere school op het oog. Het is een dalton-school. Ook echt eigen niveau werken. Daarbij heb ik de luxe om ook informatie van 'binnenuit' te hebben. Zuslief heeft er een half jaar ingevallen en vind het echt de enige school waar ze dan wel zou willen werken voor vast.
    Na alles gelezen te hebben, vind ik dit de meest passende school voor kindlief. Ook als hij uiteindelijk eventueel naar "de slimme kindjes school" kan, die zit namelijk in hetzelfde gebouw.

    Maar ik wil perse dit jaar het nog eventjes aankijken. Ik wil ze als school nog 1 kans geven, want ik wijt het gedoe van vorig jaar grotendeels aan de juffen. Die onderling al niet communiceerde. Eind van de week even aan juf vragen hoe zij vind dat het ging enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het nou niet heerlijk om even je ei kwijt te kunnen op papier? Gewoon mee doorgaan hoor. Lucht lekker op!

    BeantwoordenVerwijderen