donderdag 16 september 2010

Het is NU ook al leuk!

Ik zag een reactie op een berichtje over m'n drukte hierzo.
Of ik wel geniet van het NU.
Nou, juist omdat nu kan denken aan: als ik dus NU hard werk, dan kan er STRAKS dit of dit, geeft dat voor mij best wel rust.
En ik zet nog altijd alles opzij om met Kleine Vent op vrijdagmiddag een lekker ijsje te gaan eten, op woensdagmiddag altijd iets leuks doen met Kleine Vent.
Juist omdat ik nu voor mezelf gewoon mag kiezen voor iets wat ik wil gaan doen straks, kan ik nu weer plek maken voor het leuke.
Zo ook gisteren. Vorig jaar heb ik het niet gedaan, de kindermiddag. Ik zag het niet zitten met m'n kind/draak en het totaal gebrek aan energie. Dat had gegarandeerd uitgelopen op een boel gezeur van mij en gejengel van Kleine Vent.
Maar nu kon het. Hij is helemaal geweldig lief en gezellig, ik word daar minder moe van en heb de rust dat ik het wel kan gaan redden zo straks.
Het is nog wel een rotzooi in m'n hoofd, maar met dingen die ik dan nog moet regelen of dingen die ik nog wel wil gaan doen. Het is niet meer: wat moet ik nou doen? hoe moet ik het allemaal voor elkaar krijgen?
Het is allemaal lekker positiever en ik ben heel druk aan het opruimen.
Omdat ik dus meer plek wil om lekker in huis rond te rennen en leuke dingen te doen.

Ik geniet heus wel van het nu. Het gaat namelijk gewoon allemaal lekker weer.
Ik heb een kind dat gewoon graag naar school gaat, ik werk met vlagen als poetsmevrouw (uitzendbureau he) en als Kleine Vent op school zit of in bed ligt, ben ik druk met studeren, opdrachten zoeken en nu dan druk met marktplaats advertenties in elkaar knutselen.
Ik vind het een beetje een sport om dus te krijgen wat ik graag wil, doormiddel van dignen die ik niet meer wil te verkopen. Ik heb zo al eens een paar DocMartins laarzen bij elkaar gespaard, voor Kleine Vent verschillende keren z'n nieuwe schoenen (waar ik niet op bezuinig) en ook een nieuwe bank.
Ik vind het altijd 2 kanten op werken. Er komt ruimte in m'n huis en hoofd en ik heb er vaak iets veel nuttigers voor terug.

Maar lui op de bank liggen met een boek (bij gebrek aan zonnetje nu) kan ik ook ontzettend goed.
Alleen moet ik mezelf nu een schop onder mn kont geven, want ik moet veel doen. Waar ik heus wel zin in heb, maar ik moet weer even op gang komen.
Ik heb er juist ontzettend veel zin in, om andere mensen weer blij te gaan maken met dingen die ik niet meer wil en er zelf weer iets aan over te houden, zodat ik ook weer iets heb wat ik wil.

Ik merk wel dat ik niet doe aan grote prijzen voor marktplaats. Er zijn wel grenzen vind ik. Zo kun je heus wel €15 vragen voor die schoenen van kindlief, maar ik wil ze vooral gewoon verkocht en uit huis hebben. Dus is €8 ook zeker goed. En zo heb ik dat eigelijk met bijna alles.
Slechts met 2 kledingstukken van mezelf ben ik vrij strict met prijs. Het zijn dure kledingstukken en ik heb er toch wel wat mee en kost me dan ook moeite om ze weg te doen. Ik vraag geen bizarre prijzen, maar ik wil wel de huidige waarde ervoor terug.
Maar al met al heb ik vooral gewoon zoveel dat er veel, heel veel weg moet.

Ik merk namelijk steeds meer dat ik al die spullen maar in de weg vind staan, dat ik er niks meer mee doen en dat ik het liefste heb dat ze soms gisteren al weg waren.
Maar omdat er voor mij toch ook weer een dure tijd aan komt (binnen een jaar wel een nieuw huis, meubels enz, mogelijk geen regulier werk) wil ik graag toch wel een klein beetje overhouden aan al m'n spulletjes. Ik ben nog altijd gewoon redelijk zakelijk ingesteld daarin. Zal in mn bloed zitten denk ik.

2 opmerkingen:

  1. ow gelukkig,goed om te lezen dat je nu ook volledig geniet. Had je berichtje ook gelezen van Film by the sea kindermiddag hoor, maar vond de andere zoals je zelf ook al aangaf zo in het straks.... vandaar mijn reactie.
    Het klopt ook wat je zegt dat als je je huis opruimt het ook weer opgeruimd is in je hoofd.
    Ik ben ook weer druk aan t verzamelen voor op prikbord en marktplaats, de behuizing zal dadelijk een stuk kleiner zijn, dus.......

    Maar goed ruimte in mijn hoofd is er nog niet, omdat elk facet van een huis kopen aan bod komt vanwege het ziek zijn, dus dat is een btje jammer. Maar het eind is nu in zicht als het een btje meezit kan het volgende week paseren en dan krijg ik weer ruimte in mijn hoofd zodat het weer gevuld kan worden met andere dingen van de verbouwing.
    Goede verkoop eej!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens hartstikke fijn dat ie z'n draai op school weer een btje gevonden heeft.

    BeantwoordenVerwijderen